جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ در بیمارستان شهید گنجی برازجان صورت گرفت:
فکرشهر: دو عمل جراحی اورولوژی و مجاری ادراری، برای نخستین بار در استان بوشهر توسط متخصصان بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد...
کد خبر: ۹۶۸۵
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۲

فکرشهر: دو عمل جراحی اورولوژی و مجاری ادراری، برای نخستین بار در استان بوشهر توسط متخصصان بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد.

به گزارش فکرشهر، متخصص اورولوژی بیمارستان شهید گنجی برازجان پیرامون اعمال جراحی انجام شده گفت: مورد اول دختری 13 ساله است که به طور مادرزادی دچار مثانه پرفشار عصبی بوده و به دیالیز نیازمند بود تا جایی که کلیه های وی نیز در معرض آسیب قرار گرفته بود.

دکتر کیان امیدبخش افزود: برای بهبود وضعیت این بیمار، حجم مثانه را افزایش دادیم تا از برگشت ادرار به بدن و کلیه ها جلوگیری شود.

وی توضیح داد: برای انجام این عمل جراحی که 6 ساعت هم به طول انجامید، 20 سانتی متر از روده ی باریک را برداشته و حجم مثانه را 400 تا 500 سی افزایش دادیم که آسیب به کلیه ها را رفع کرده و نیاز به دیالیز را برطرف می کند.

دکتر امیدبخش اظهار داشت: حال بیمار فعلا رضایت بخش است و دیگر نیاز به مصرف دارو هم ندارد و تنها هر 4 ساعت یکبار مثانه اش را تخلیه می کند.
این متخصص اورولوژی مورد دیگری از این گونه اعمال جراحی که پیش از ظهر امروز انجام گرفت را مربوط به مردی 30 ساله عنوان کرد.

دکتر امیدبخش توضیح داد: این جوان که حدود 4 ماه قبل از ازتفاع سقوط کرده و دچار آسیب به مجرای خلفی شده بود نیز امروز مورد عمل جراحی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در یک عمل 4 ساعته، نسوج آسیب دیده ی مجرا که از قبل مشخص شده بودند، برداشته شده و مجرا به شکل اولیه ترمیم و بازسازی شد.

وی با تقدیر از تمامی همکارانش در این دو عمل جراحی که برای نخستین بار در استان بوشهر انجام می شد، افزود: هر دو عمل نتایج خوبی داشته اند و عارضه ای متوجه ی بیماران نشده و هر دو بیمار حال عمومی خوبی دارند.

به گزارش فکرشهر، رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز در این باره اظهار داشت: مفتخریمکه بگوییم این اعمال جراحی سنگین اورورلوژی برای نخستین بار در استان انجام شده است.

دکتر علیرضا حاجیونی در عیادت از بیمارن تحت درمان این اعمال جراحی گفت: در مشاور های قبلی که برای بیماران انجام شده بود، پیشنهاد ارجاع به دیگر استان ها را داشتند و البته مبالغی که آنجا برای انجام عمل پیشنهاد داده بودند، مبالغ قابل وجهی بود.

وی ادامه داد: با مراجعه ی بیماران به بیمارستان شهید گنجی برازجان و متخصص مربوطه، امکان انجام اعمال جراحی برای ایشان فراهم شد و با کمک تجهیزات و پرسنل و تخصص مورد نیاز اعمال انجام شد.

دکتر حاجبونی افزود: با توجه به توان شهرستان در حوزه ی درمان و وجود امکانات و متخصصین، این امکان وجود دارد که نادرترین اعمال جراحی نیز در خود دشتستان انجام شود و نیاز نیست شهروندان برای اعمال جراحی به سایر نقاط کشور مراجعه کنند.

این مسئول اضافه کرد: با وجود این توان، جز در موارد خیلی خیلی خاص که در نظام سطح بندی به آن ها اشاره شده دیگر به اعزام و انتقال بیمار نیاز نمی باشد و بیمارستان توانایی انجام آن ها را دارد.

دکتر حاجیونی تاکید کرد: کلیه ی هزینه های این اعمال جراحی در طرح تحول نظام سلامت محاسبه شده و مبنای پرداخت بیمار نیز همان تعرفه های طرح تحول است و هیچ مبلغی اضافه تر گرفته نشده است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر