جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۹۹۷
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: از مجموع ۱۷ هزار و ۱۲۵ نفر رده سنی بالای ۱۸ سال ساکن در روستاهای این شهرستان تاکنون ۹ هزار و ۶۴۵ نفر معادل ۵۶.۵ درصد واکسن نوبت اول علیه کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عصمت حیدری روز چهارشنبه در بازدید و بررسی روند واکسیناسیون روستاهای بخش مرکزی و بندرریگ این شهرستان افزود: برای دسترسی به پوشش مطلوب واکسیناسیون جمعیت هدف در روستاها، به حمایت و همراهی دهیاران، شوراها، بسیج و نیروهای مردمی برای ترغیب و مشارکت هرچه بیشتر مردم نیاز داریم.

وی  با اشاره به توان بالای نیروهای بسیجی اظهار داشت: مشارکت نیروهای بسیج در امر دعوت مردم به دریافت واکسن در کنار ظرفیت دهیاری و شوراها می‌تواند روند رسیدن به شاخص واکسیناسیون مطلوب را در روستاها  تسریع بخشد.

حیدری افزود:  واکسیناسیون  در مناطق روستایی  با استقرار تیم‌هایی در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، خانه‌های بهداشت و بر حسب نیاز در برخی از مساجد و حسینیه‌های روستایی به صورت  سیار با حضور پزشک و اورژانس  انجام می‌شود تا هر چه زودتر به پوشش مطلوب در این شاخص دست یابیم.

وی گفت: برای اینکه جامعه به روال عادی فعالیت‌های خود بازگردد و مجدد کسب‌وکارها رونق بگیرد باید پوشش واکسیناسیون به حد مطلوبی برسد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: ساکنان در روستاهای این شهرستان در اولین فرصت برای دریافت واکسن، طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده که روزانه اطلاع‌رسانی می‌شود، به مراکز واکسیناسیون روستایی مراجعه کنند.

در این بازدید معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، بخشداران مرکزی گناوه و ریگ و فرماندهان بسیج روستایی حضور داشتند.

بیش از ۲۰ درصد از جمعیت ۱۰۵ هزارنفری شهرستان گناوه در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر