جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۱۷۸
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش ظرفیت تولید خوراک طیور خبر داد و گفت: زنجیره مرغ در استان بوشهر تکمیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر، مصطفی قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه تولید طیور از جمله مرغ دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و تلاش شده تا با تکمیل زنجیره تولید در این حوزه شاهد افزایش کمیت و کیفیت تولید باشیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از واحد تولید خوراک طیور در بندر ریگ شهرستان گناوه بیان کرد: این واحد با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی ساخته می‌شود که دارای ظرفیت تولید ۲۴ هزار تن بوده و زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم می‌کند.

تکمیل زنجیره طیور

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: این واحد در راستای تکمیل زنجیره طیور در استان بوشهر اجرایی شده است که تکمیل و بهره‌برداری از این واحد نقش مهمی در عرصه تولید خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کمبود خوراک طیور یکی از مسائل اساسی در این حوزه است ادامه داد: بهبود کیفیت تولید خوراک، کاهش ضریب تبدیل و استفاده از خوراک پلت‌شده از مزایای اجرای این طرح است.

بهبود کیفیت تولید

قلی‌پور تاکید کرد: استفاده از دان پلت مزایای بالایی دارد که از جمله می‌توان به صرفه جویی در مصرف خوراک، کم شدن بیماری در طیور و افزایش سرعت هضم اشاره کرد.

وی گفت: تا پیش از این میزان تولید خوراک طیور در استان بوشهر ۴۲ هزار تن بود که با این کارخانه میزان تولید به ۶۶ هزار تن افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر