جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی گفت: 71 درصد جمعیت کشور در پنجره جمعیتی قرار دارند.به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، دکتر مرتضی میرباقری در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی بوشهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نام گذاشته‌اند اظهار داشت: اکنون کشور ما در ورود به مقطعی است که باید تمدن نوین اسلامی به جهان عرضه کنیم.
کد خبر: ۹۷۹۹
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۳

فکرشهر: قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی گفت: 71 درصد جمعیت کشور در پنجره جمعیتی قرار دارند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، دکتر مرتضی میرباقری در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی بوشهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نام گذاشته‌اند اظهار داشت: اکنون کشور ما در ورود به مقطعی است که باید تمدن نوین اسلامی به جهان عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اهداف تشکیل نظام جمهوری اسلامی پیشرفت در همه ابعاد است تصریح کرد: پیشرفت در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی روی این مهم تاکید دارند.

قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه ایران اسلامی در سه دهه گذشته عقبه سختی پشت سرگذاشته است تاکید کرد: با وجود اینکه سال‌های سختی پشت سرگذاشته‌ایم ولی اکنون ایران اسلامی از یک ثبات، اقتدار برخوردار است و این در حالی است که نقش‌آفرینی مهمی در جهان دارد.

دکتر میرباقری افزود: در داخل کشور از یک انقلاب بزرگ و دفاع مقدس جانانه برخوردار هستیم و این مهم سبب شده که هویت ملی و انقلابی کشور در شرایط مطلوب و عالی قرار داشته باشد.

وی، با اشاره به اینکه جرثومه‌های فساد در منطقه طراحی شده است گفت: نام داعش در دنیا سبب تزلزل جوامع شده و این در حالی است ملت بزرگ ایران با حضور 1.5 میلیون نفری در تظاهرات اربعین حسینی بدون هیچ هراس و ترس نزدیک داعش در این مراسم شرکت می‌کنند که نشان از اقتدار این ملت بزرگ است.

قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه پنجره جمعیتی در کشور فعال است بیان کرد: جمعیت 15 تا 64 سال جمعیت فعال یا پنجره جمعیتی می‌نامند که این مهم یک فرصت ارزشمند محسوب می‌شود.

دکتر میرباقری با بیان اینکه وجود 60 درصد جمعیت در پنجره جمعیتی یک ظرفیت در آن کشور محسوب می‌شود تاکید کرد: اکنون 71 درصد جمعیت کشور در پنجره جمعیتی قرار دارند که این مهم فرصتی بی‌نظیر برای کشور فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود این ظرفیت باید برای تمدن‌سازی نوین اسلامی دست به‌کار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر