پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۸۸۲
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: تا کنون ۲۱ هزار تن میگو از استخر‌های پرورشی استان برداشت شده که ۷۰ درصد کل پیش‌بینی برداشت را شامل می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی بازدار بیان کرد: امسال از ۱۹ کارگاه فعال تکثیر و پرورش، ۲ میلیارد و ۱۰۰ قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی ذخیره سازی شده است.
 
وی همچنین با اشاره به فعال بودن ۱۱ سایت پرورش میگو در استان، ادامه داد: این سایت‌ها در گناوه، بویرات، بندرریگ، حله، بردستان و شیف وجود دارد، که به دنبال توسعه برخی از این سایت‌ها هستیم.
 
مدیر کل شیلات استان عنوان کرد: امسال ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت میگو داشته‌ایم که تا کنون ۲۱ هزارتن محصول از ۳ هزار و ۸۸۵ هکتار استخر برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت تا پایان فصل برداشت به ۳۰ هزار تن برسد.
 
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد میگوی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود، گفت: تا کنون ۷۰ درصد برداشت صورت گرفته و میانگین وزنی آن‌ها تا امروز ۱۷.۵ گرم بوده است، که بیشتر محصول به کشور‌های حوزه خلیج فارس، روسیه، چین، ارمنستان، ترکیه، ویتنام وبرخی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.
 
بازدار به اهمیت اقتصادی و اشغال‌زایی صنعت پرورش میگو اشاره و بیان کرد: پرورش میگو پردرآمدترین نوع آبزی پروری است، به گونه‌ای که در حال حاضر ۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از آن بهره‌مند هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر