جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون عمرانی استاندار بوشهر:
فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: برخوردهای قانونی با راکبان موتورسیکلت های متخلف در بوشهر بیشتر شود...
کد خبر: ۹۸۹۲
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۷

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: برخوردهای قانونی با راکبان موتورسیکلت های متخلف در بوشهر بیشتر شود.

به گزارش فکرشهر، محمد حسن باستی صبح دوشنبه در پنجمین جلسه کمیته مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان بوشهر اظهار داشت: راهکارهای کاهش تصادفات و تلافات جاده ای به ویژه تلفات راکبان موتورسیکلت اندیشیده شده و تا سال آینده نتایج آن مشخص شود.

وی ادامه داد: کشور ایران در مقاطع زیادی در زمینه تصادفات و تلفات جاده ای در سطح دنیا رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است که این امر به معنی آمار بالای حجم تلفات کشور در سوانح جاده ای است.

باستی با بیان اینکه بر اساس آمار موجود، استان بوشهر در ۱۰ ماه گذشته، هر ۳۷ ساعت یک نفر تلفات جاده‌ای داشته، این آمار را فوق العاده تکان دهنده خواند و ابراز داشت: هرچند با این آمار نسبت به وضعیت کشور، وضع بهتری داریم اما به معنی مطلوب بودن شرایط استان نیست.

بیشترین حجم تلفات جاده‌ای استان در مسیرهای مستقیم است

معاون عمرانی استاندار بوشهر، عوامل جاده ای، انسانی و خودرویی را سه پارامتر موثر بر تصادفات جاده ای اعلام و ابراز داشت: عامل خودرویی یک مسئله کلان کشوری است اما عامل جاده ای یک امر کلان استانی است که در حال حاضر، سیاست های مدیران استان این موضوع را با جدیت در دستور کار قرار داده است.

باستی گفت: طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان حمل و نقل و پایانه های استان، به نظر می آید بیشترین حجم تلفات جاده ای در مسیرهای مستقیم بوده که عریض نبودن و یا صعب العبور بودن جاده هیچ نقشی در این تصادفات نداشته و تنها عامل انسانی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی در آن نقش داشته است.

ضعف فرهنگ راهنمایی و رانندگی در نظام اجتماعی

وی افزود: این امر نشان دهنده ضعف فرهنگ راهنمایی و رانندگی در نظام اجتماعی و عدم توجه به این مساله است که لازم است کمیته تخصصی حمل و نقل استان تدابیری بدر این زمینه بیاندیشد تا شاهد تاثیر بهتر آن باشیم.

به گزارش مهر، معاون عمرانی استاندار بوشهر خواستار آنالیز و تفکیک نقاط حادثه خیز راه و ایمنی جاده ها و تعیین اولویت ها در برنامه ریزی های استان توسط اداره کل راه و شهرسازی شد و افزود: برای ایمن سازی مسیر جاده حتما اعتبارات لازم، پیش بینی و اختصاص داده می شود.

باستی با تاکید بر اینکه ایمن سازی خودروها به ویژه قبل از ورود به محل های حادثه خیز تا قبل از عید نوروز در دستور کمیته حمل و نقل استان قرار گیرد، ادامه داد: دوربین‌های هوشمند در مسیرهای استان شرایط مطلوبی دارند و اگر نیاز به بازنگری و تجهیز تابلوها باشد نیز تامین منابع مالی آن انجام خواهد شد.

 ۲۹درصد تلفات تصادفات استان مربوط به راکبان موتورسوار است

وی با بیان اینکه ضروری است به تحلیل علت کارشناسی تصادفات استان پرداخته شود تا بر اساس آن تصمیم گیری صورت پذیرد تاکید کرد: اورژانس استان دلیل ۱۶ مورد تلفات در حین انتقال مصدوم به بیمارستان را بررسی کند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ۲۹درصد تلفات تصادفات استان در ۱۰ ماه گذشته به راکبان موتورسوار و اغلب آن به محدوده خاصی از استان اختصاص دارد که تدبیر پلیس راه و سازمان حمل و نقل و پایانه های استان در این زمینه ضروری و لازم است.

آموزش به موتورسواران و اهدای کلاه ایمنی

باستی، آموزش به موتورسواران و اهدای کلاه ایمنی به آنان در راستای فرهنگ سازی را راهکارهای نسبتا خوبی دانست و تصریح کرد: باید برخوردهای قهرآمیز در این زمینه بیشتر شود تا تاثیرگذاری جدی تری به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که هم اکنون، در هر ۵ تا ۶ روز یک موتورسوار در استان بر اثر تصادف، فوت می کند و این معضل را تنها با ارائه آمار و گزارش در جلسات نمی توان برطرف کرد بلکه باید در جلسات مدیران در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شود که به تبع آن شاهد کاهش این تلفات از ۵۶ مورد امسال به حداکثر ۴۰مورد در سال آینده منجر شود تا خروجی جلسات، دستاوردهای مفیدی داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر