پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارشی از تجمع امروز فرهنگیان استان در اعتراض به برکناری مدیرکل؛
فکرشهر: در حالی که پس از یک هفته اخبار ضد و نقیض سرانجام صبح امروز، خبر عزل حصیری از مدیرکلی آموزش و پرورش استان بوشهر قطعی شده بود، تعداد زیادی از معلمان، دبیران، فرهنگیان بازنشسته و ...
کد خبر: ۹۹۲۵
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۶

فکرشهر: در حالی که پس از یک هفته اخبار ضد و نقیض سرانجام صبح امروز، خبر عزل حصیری از مدیرکلی آموزش و پرورش استان بوشهر قطعی شده بود، تعداد زیادی از معلمان، دبیران، فرهنگیان بازنشسته و برخی دانش آموزان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، تجمع کردند و پس از بیان اعتراض خود به درب استانداری بوشهر رفتند.

به گزارش فکرشهر، این تجمع، راس ساعت 10 صبح و پس از انتشار خبر برکناری حصیری انجام شد و ٰیکی از نمایندگان فرهنگیان استان در بین آنان حاضر شد و اعتراض خود را نسبت به این برکناری اعلام داشت و از مسئولان استان خواست که صدای اعتراض این قشر فرهنگی را به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برسانند.

بر اساس این گزارش، پس از تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، معترضان برای نشان اعتراض خود به استانداری بوشهر رفته و با تجمع درب این نهاد، پاسخگویی مسئولان ارشد استان به اعتراض خود را خواستار شدند.

تجمع کنندگان در مقابل استانداری، توماری نیز در اعتراض به این اتفاق امضاء کردند.

در بخشی از این تومار، اقدام وزیر برای عزل مدیر خود در استان به منظور رضایت استیضاح کنندگان و بقای خویش، غیراخلاقی عنوان شده و امضا کنندگان تجدیدنظر در این امر را خواستار شدند.

در همین حال، تعدادی از نمایندگان معترضان که برای گفتگو با مسئولان وارد استانداری شده بودند به جمع معترضان پیوستند و پس از آن نیز موسوی، مدیرکل امنیتی استانداری بوشهر در جمع معترضان حاضر شد اما  تجمع کنندگان خواستار حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری شدند  تا دغدغه خود را با وی در میان بگذارند.

ساعتی بعد فتح الله حقیقی معاون سیاسی امنیتی استانداری که در هنگام تجمع در استانداری نبود پس از بازگشت به استانداری در جمع معترضان حاضر شد و به استماع اعتراض نماینده تجمع کنندگان پرداخت.

محمد حق شناس نماینده فرهنگیان استان خطاب به معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر کار وزیر آموزش و پرورش را غیر اخلاقی عنوان کرد و افزود: انتظار ما حمایت شما مسئولان از فرهنگیان است که به ناروا و غیر اخلاقی مدیرکلی توانمندشان را برکنار کردند. وی افزود: این کار نه تنها بی احترامی به مدیرکل است بلکه بی احترمی به فرهنگیان است .

وی ادامه داد: این کار را مقدمه ای بر اقدامات بعدی مخالفانی می دانیم که قصد دارند علیه دولت  و جریان 24 خرداد عمل کنند.

حق شناس با بیان این که خواسته ی ما فرهنگیان بازگشت حصیری به آموزش و پرورش است گفت: وزیر آموزش و پرورش مرتکب خلاف بزرگی شده است که برای چند روز ماندن در پست وزرات پشت مدیرکل خود را خالی کرده و این کاری غیر اخلاقی است .

این نماینده فرهنگیان اضافه کرد: فرهنگیان همه مشکلات را تحمل می کنند و اگرچه خواهان رسیدن به حقی برابر و بدون تبعیض با دیگر نهادها هستند اما اکنون مهمترین مشکل ما ظلمی است که با عزل مدیرکل آموزش و پرورش بر فرهنگیان رفته است و از شما درخواست داریم صدای این جمع معترض را به گوش رییس جمهور و وزیر برسانید.

حقیقی سپس در پاسخ به اعتراض فرهنگیان به این برکناری گفت: تاکنون در طول عمر مدیریتم در هیچ تجمع اعتراضی حاضر نشدم اما اکنون چون خود من یک معلم هستم و تفکر معلمی دارم در جمع شما حاضر شدم، زیرا معلمان خط قرمز من هستند.

وی افزود: معلمان انسان های فرهیخته ای هستند و این کار احساسی و تندروی هیچ وقت جوابگو نیست و قدم شما را روی چشمانم می گذارم و هرجا که شما خواستید و بگویید همراه شما خواهم آمد .

معاون سیاسی امنیتی استانداری خاطر نشان کرد: اکنون این تجمع  ممکن است باعث سوءاستفاده برخی افراد فرصت طلب شود که از این موقعیت ها استفاده می کنند، من حتما صدای اعتراض شما معلمان زحمتکش را به  رییس جمهور و وزیر خواهم رساند.

به گزارش فکرشهر، صبح امروز در حالی که مدیرکل آموزش و پرورش استان در حال بازدید از مدارس شهر بوشهر بوده، از سوی وزارتخانه  برکناری وی ابلاغ شد.

عزل حصیری مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر ناشی از فشار نمایندگان اصولگرای استیضاح کننده وزیر از جمله نماینده دشتستان است که یکی از طراحان استیضاح وی قلمداد می شود.

این گزارش می افزاید روز گذشته نیز موسوی نژاد نماینده دشتستان طی نطقی در صحن علنی، خطاب به رییس مجلس با این ادعا که در آموزش و پرورش بوشهر فعالیت سیاسی و جناحی می شود، خواستار تسریع در استیضاح وزیر شده بود.

گفته می شود طی ماه های اخیر موسوی نژاد خواستار برکناری مدیران آموزش و پرورش شهرستان دشتستان و منطقه سعدآباد شده بود، اما حصیری با این خواسته مخالفت کرده بود.

گفتنی است اصغر حصیری از دی ماه سال گذشته به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان منصوب شد و طی این مدت به عنوان استان برتر در پروژه مهر (بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید) از سوی وزیر موردتقدیر قرار گرفت.

 

منبع:پیغام

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر