چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۶۰۰
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

فکرشهر: در آستانه ۱۳ آبان‌ماه، زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان بوشهر نواخته شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح چهارشنبه در آئین نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدرسه دخترانه نجابت بوشهر گفت: استان بوشهر دارای ۱۱۱ شهید فرهنگی و ۴۷۱ شهید دانش‌آموز است.

علیمراد کرمی با اشاره به درس‌های مهم وقایع ۱۳ آبان خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی به دلیل اینکه توانست دست استکبار و استثمار را از کشور قطع کند.

وی با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ۱۳ آبان را به عنوان انقلاب دوم نام‌گذاری کرد ادامه داد: مهمترین درسی که وقایع ۱۳ آبان به ما داد این است که می‌توان چپاول گران و غارتگران را به زباله دان تاریخ انداخت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: دانش آموزان و دانشجویان شهید این سرزمین به ما آموختند دیوار ظلم و ستم فروریختی و شکستنی است و با ایمان، شهامت و شجاعت می‌توان این دیوار را ویران کرد.

تاریخ درخشان بوشهر در استکبار ستیزی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: عدالت خواهی و ضدیت با استکبار و فساد از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام یوسف جمالی با بیان اینکه استکبار ستیزی تحولات و معادلات جهان را برهم زده است ادامه داد: عزت و اعتلای امروز نظام جمهوری اسلامی را مدیون خون شهیدان هستیم.

وی با بیان اینکه پیشینه مردمان این استان شهیدانی چون رئیس‌علی دلواری و نادر مهدوی‌ها است افزود: استان بوشهر امروز نیز سبزپوشانی دارد که اجازه نمی‌دهند دشمن وارد این آب و خاک شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه راه انقلاب تحول واقعی در مسیر گام دوم انقلاب است خاطرنشان کرد: دانش آموزان امروز ایران اسلامی همان نگاه شهید دانش آموز حسین فهمیده را دارند که برای دفاع از کشور نارنجک به کمر می‌بندد و خود را به زیر تانک پرتاب می‌کنند.

زنگ استکبار ستیزی در دشتی

عبدالله نادری فرماندار دشتی صبح چهارشنبه در مراسم نواختن زنگ استکبار جهانی و هفته پدافند غیر عامل که در مدرسه نمونه علامه جعفری شهر خورموج برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳ آبان متعلق به همه آزادی خواهان است که مورد ظلم و جنایات قرار گرفتند.

وی افزود: باید جنایات آمریکا در منطقه و جهان برای جوان امروز تبیین شود.

فرماندار دشتی ادامه داد: پدافند غیر عامل بر عهده همه دستگاه‌های اجرایی است که باید اقداماتی انجام دهیم که در مقابل تهدیدات دشمن کمترین خسارت ببینیم.

وی اضافه کرد: اگر زیر ساخت‌های لازم داشته باشیم کمترین خسارت می‌بینیم و به آن به عنوان فرهنگ نگاه کنیم تا کمترین خسارت را ببینیم.

امام جمعه خورموج نیز در این مراسم گفت: دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت نسبت به آرمان‌های امام و انقلاب در مدارس دغدغه داشته باشند و آن را به فراموش نسپارند.

حجت الاسلام علی زاهد دوست با بیان اینکه ۱۳ آبان یک مناسبت عادی در تقویم تاریخ انقلاب نیست، اظهار داشت: ۱۳ آبان یک دستاورد قرآنی و توصیه قرآنی است.

وی افزود: همواره تاکید شده که در مقابل دشمن و استکبار جهانی ایستادگی کنیم و این آموزه بلند قرآن کریم است.

زاهد دوست ادامه داد: اگر امام عزیز ما در شروع قیام انقلاب خود علم مقابله با استکبار به دست گرفت و شاگردان به تقلید از او در مقابله با آمریکا حرکت کردند نه یک شعار بود بلکه اعتقاد و عمل به آموزه‌های قرآنی بود و این آموزه‌ها راهبرد اصلی انقلاب ما بود.

وی اضافه کرد: راز پیروزی ما استقامت بر آرمان‌های انقلاب و امام بوده و دشمنی آمریکا پایان یافتنی نیست.

امام جمعه خورموج خطاب به معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت گفت: رسالت شما در زمینه علم آموزی و اخلاق سنگین است و انتظار داریم آرمان‌های امام در مدارس و نسل آینده به فراموشی سپرده نشود و این رسالت به عهده شما است.

وی یادآور شد: اگر دانش آموزان اسم شهید فهمیده‌ها و مهدوی‌ها به زبان می‌آوردند بواسطه تلاش‌های شما معلمان است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دشتی با اشاره به پیام ۱۳ آبان گفت: مهمترین پیام ۱۳ آبان این است که در مقابل ظلم و استکبار باید مقاومت کرد که با مقاومت به حق خودمان برسیم.

شریف نژاد افزود: تجربه نشان داده هر جا مقاومت کرده‌ایم پیروز شدیم و تحریم‌های آمریکا نیز با مقاومت ملت مواجه شد.

وی ادامه داد: دفاع در آن زمان به طریق دیگر بود و جهاد امروز شما دانش آموزان نیز به جهاد دیگری است.

شریف نژاد اضافه کرد: شما دانش آموزان باید دشمن شناس باشید و با جهاد علمی بتوانیم پله‌های ترقی را طی کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر