جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حماسه «زنان لرده» یک حماسه ماندگار در شکست دشمنان ایران است و آبان سال آینده با نام «روز استعمارستیزی زنان» در تقویم ملی کشورمان ثبت خواهد شد...
کد خبر: ۹۹۷۴۸
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۷

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حماسه «زنان لرده» یک حماسه ماندگار در شکست دشمنان ایران است و آبان سال آینده با نام «روز استعمارستیزی زنان» در تقویم ملی کشورمان ثبت خواهد شد.

به‌گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در همایش ضداستعماری زنان حماسه‌ساز استان بوشهر در جمع بانوان فرهیخته و خانواده‌های شهیدان گفت:  مبارزات ضداستعماری مردم استان بوشهر از سال ۱۹۲۰ میلادی آغاز شده و همواره حوزه خلیج فارس کانون تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، مسئولان نظامی و با بیان این‌که انگلستان چهار بار از زمان محمدشاه قاجار به بوشهر حمله کرد افزود: انگلیس در هیچ یک از این حملات موفق نبود، چون مردان و زنان بزرگی راه مقاومت را به‌خوبی می دانستند.

او اضافه کرد: رئیس‌علی دلواری مکتبی را در حوزه خلیج فارس و منطقه ایجاد کرد که مردم منطقه به‌خوبی می‌دانند تنها راه مبارزه با استعمار، نه مذاکره و مصالحه، بلکه مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: انگلستان بعد از شکست در بوشهر به‌خوبی می‌داند  دیگر جنگ نظامی و سخت جواب نمی‌دهد و با استعمار نو و تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای می‌تواند فکر مردم را مدیریت کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری حماسه زنان لرده را یک حماسه ماندگار و مهم در شکست دشمنان عنوان کرد و گفت: این زنان قهرمان نشانه عزت استان هستند که ارزش کارشان را باید بدانیم.

او اضافه کرد: سال آینده یکی از روزهای ۸، ۹، ۱۰ و یا ۱۵ آبان به‌نام «روز استعمارستیزی زنان» در تقویم ملی کشورمان ثبت خواهد شد.

در همایش ضداستعماری زنان حماسه‌ساز در کنار رونمایی از ۶ اثر فرهنگی و هنری در حوزه زنان، از مادر شهید علی احمدی که هر روز عکس فرزندش شهیدش در روستای بنه‌گز تنگستان را شست‌وشو می‌کند و شماری از بانوان که در دوران کرونا به‌صورت داوطلبانه در غسالخانه‌ها مشغول به فعالیت بودند قدردانی شد.

حماسه لرده ۱۰۴ سال پیش در روستای لرده در کوه‌های گیسگان شهرستان دشتستان  رقم خورد. زمانی که انگلیسی‌ها برای شکست قوای غضنفرالسلطنه به روستا حمله می‌کنند و زنان تفنگ به‌دست می‌شوند تا جلوی پیش‌روی سپاه دشمن را بگیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر