جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانده قرارگاه رافع استان بوشهر گفت: سومین رزمایش سراسری پرتوی که از روز گذشته در این استان با همکاری دستگاههای ذیربط امدادی، ارگانهای نظامی و سایر دستگاههای ستادی، فرمانداری و استانداری آغاز شده بود ظهر امروز (شنبه ) با موفقیت کامل پایان یافت.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، مصطفی سالاری در دومین روز از رزمایش پدافند پرتوی استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در این مانور نقطه ضعف خاصی دیده نشد ولی اصلاح ساختاری جزیی نیاز است که برای تکمیل کار باید به کارهای آموزشی پرداخت.
کد خبر: ۹۹۹۰
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷

فکرشهر: فرمانده قرارگاه رافع استان بوشهر گفت: سومین رزمایش سراسری پرتوی که از روز گذشته در این استان با همکاری دستگاههای ذیربط امدادی، ارگانهای نظامی و سایر دستگاههای ستادی، فرمانداری و استانداری آغاز شده بود ظهر امروز (شنبه ) با موفقیت کامل پایان یافت.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مصطفی سالاری در دومین روز از رزمایش پدافند پرتوی استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در این مانور نقطه ضعف خاصی دیده نشد ولی اصلاح ساختاری جزیی نیاز است که برای تکمیل کار باید به کارهای آموزشی پرداخت.

\n\n

سالاری گفت:سومین رزمایش سراسری پرتوی در سه مرحله به مدت دو روز در استان بوشهر با حضور سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد که روز نخست آن به صورت ستادی به شکل مانور دورمیزی بود .

\n\n

وی یادآورشد: مرحله عملی رزمایش پرتوی نیز ساعت 7.30 دقیقه صبح امروز در سایت نیروگاه اتمی بوشهر با کنترل آلودگی های فرضی توسط پرسنل نیروگاه انجام شد.

\n\n

استاندار بوشهر افزود: مرحله سوم این رزمایش نیز درون شهر بوشهر توسط دستگاههای اجرایی و اعضای کارگروههای مشترک رسالت های پیش بینی شده را انجام دادند.

\n\n

وی گفت: از هفت استان مرتبط با موضوع هسته ای در کشور استان های بوشهر، اراک و اصفهان در این زمینه فعال هستند که سازمان پدافند غیرعامل کشور با هدف ارتقای سطح آمادگی بین دستگاهها ، شناسایی نقاط قوت و کاستی ها رزمایش های دوره ای را در آنها برگزار می کند.

\n\n

وی تصریح کرد: هرچند کارشناسان انرژی اتمی به ایمن بودن نیروگاه اتمی بوشهر اطمینان دارند و این را بارها اذعان داشتند ولی از نظر علمی و آموزشی نیاز بود این اطمینان به سطح استان داده شود و در همین راستا هماهنگی دستگاهها نیز ارتقا یابد.

\n\n

فرمانده قرارگاه رافع استان بوشهریادآورشد: هماهنگی بین دستگاههای اجرایی برای انجام ماموریت های دیگر نیز مفید است گرچه براساس الزام بین المللی کشورهایی که دارای صنعت انرژی هسته ای هستند باید این رزمایش ها را برگزار کنند.

\n\n

وی با بیان اینکه رزمایش پدافند پرتوی در بوشهر نقاط قوت فراوانی داشت افزود: اینگونه آموزش ها در قرارگاه پدافند پرتوی استان بوشهر در بین همه دستگاهها ادامه می یابد.

\n\n

استاندار و رییس قرارگاه پرتوی استان بوشهر گفت: انجام رزمایش پرتوی افزون بر الزام برای کشور های دارای صنعت هسته ای یک آموزش و تمرین است که پیش از این در مقیاس های متفاوتی در بوشهر برگزار شده است.

\n\n

سالاری افزود: نگرانی از ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر وجود ندارد با این وجود انجام رزمایش یک ضرورت است .

\n\n

وی یادآورشد: بوشهر از لحاظ پدافند غیر عامل بدلیل وجود تنها نیروگاه اتمی ، بزرگترین پایانه صادرات مواد نفتی در جزیره خارگ ، وجود پارس جنوبی و تولید بخش زیادی از نفت خام کشور در شمال این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

\n\n

سالاری اضافه کرد: مرزی بودن و استقرار تاسیسات زیربنایی در استان بوشهر توجه به مسایل امنیتی و ایمنی در راستای دفاع از منافع ملی را دوچندان کرده است.

\n\n

نیروگاه اتمی بوشهر نخستین نیروگاه هسته ای جمهوری اسلامی ایران است که دارای ظرفیت تولید یکهزار مگاوات برق است.

\n\n

بهره برداری مقدماتی از نیروگاه اتمی بوشهر در شهریور 90 در محل این نیروگاه که در فاصله پنج کیلومتری جنوب شهر بوشهر واقع شده است انجام شد و در شهریور سال 91 نیز از این نیروگاه با ظرفیت 100درصد به بهره برداری رسید. 

\n\n

هم اینک برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر از طریق شبکه سراسری بخشی از نیازمندی های انرژی کشور را تامین می کند.

\n\n

ساخت دو راکتور هسته ای دیگر نیز دربوشهر در دستور کار مسوولان سازمان انرژی اتمی قرار گرفته است.

\n\n

پیش از این رزمایش پرتوی در استان های مرکزی و اصفهان نیز توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور انجام شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر