چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۹۴۷
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۴

فکرشهر: مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: زنان خانه‌دار و دانشجویان می‌توانند با پرداخت حق بیمه در سه سطح ۱۲، ۱۴، ۱۸ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند که هر کدام از این سطح ‎ها دارای مزیت‌‎های متفاوتی است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عباس دیری در نشست شورای اداری تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: طرح بیمه زنان خانه‌دار می‌تواند برای پایداری و صیانت از کانون گرم خانواده و ساخت آینده‌ای مطمئن برای بانوان نقش به سزایی در کمک به آنها ایفا کند تاچه در طول مدت بیمه و چه پس از بازنشستگی از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

وی بیان کرد: در بخش زنان‌خانه دار که شامل همه  زنان‌خانه دار و دختران مجرد است می‏‌توان در سطح اول با پرداخت ۱۲درصد نرخ حق بیمه در حدود ۳۱۸ هزار تومان از تعهدهای سازمان برای بیمه‌‏شدگان شامل مستمری بازنشستگی و مستمری فوت بعد از بازنشستگی است.

دیری‏ ادامه داد: با پرداخت ۱۴درصد نرخ حق بیمه که مبلغ حدود ۳۷۰ هزار تومان تعیین شده تعهدات سازمان در قبال بیمه شدگان مستمری بازنشستگی و مستمری بازماندگان (فوت قبل و بعد از بازنشستگی) است.

وی گفت:  در سطح سوم نیز با پرداخت نرخ حق بیمه ۱۸درصد که مبلغ حدود ۴۷۷ هزار تومان است تعهدات سازمان در قبال بیمه شدگان مستمری بازنشستگی و مستمری بازماندگان و از کارافتادگی است.

دیری با اشاره به کف و سقف سنی برای متقاضیان گفت: حداکثر سن متقاضی ۵۰ سال است که در صورت مازاد سنی باید متقاضی نسبت به مازاد سنی دارای سابقه پرداخت حق بیمه باشد و حداقل نیز سن ۱۸ سال و با ارائه گواهی رشد ۱۵ سال خواهد بود که برای متقاضیان بالای ۱۰ سال سابقه از شرط سنی حذف می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: بیمه شدگانی که قصد استفاده از خدمات درمانی تامین اجتماعی نیز دارند می توانند با پرداخت سرانه درمان (هر نفر ماهانه ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان) برای بیمه شده و افراد تحت تکفل از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: برای دانشجویان نیز همین سه سطح با همین مبالغ وجود دارد و با کارت دانشجویی معتبر می‌توانند برای  ثبت نام اقدام کنند.

دیری عنوان کرد: دانشجویان چنانچه تحت تکفل والدین خود هستند به تبع بیمه والدین می توانند از خدمات درمانی استفاده کنند.

وی با اشاره به خدمات الکترونیکی سازمان برای بیمه شدگان اضافه کرد: متقاضیان می‎‌توانند با مراجعه به سایت www.es.tamin.ir برای  ثبت نام و عقد قرارداد اقدام کنند.

دیری همچنین با اشاره به طرح افزایش سه درصدی بیمه شدگان تا پایان سال گفت: براساس بخشنامه افزایش سه درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی، فرصت بسیار مناسبی برای افراد فاقد پوشش بیمه فراهم شده تا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر