پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۹۶۳
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: امروز توانمندی‌های نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان کشور در عرصه کمک به نیروهای مسلح بسیج شده و این اتفاقی میمون و مبارک و گامی در راستای رسیدن به خودکفایی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی زاده روز سه‌شنبه در آیین پیوستن ۲ ناو موشک انداز "گُرز" و "خنجر" نیروی دریایی ارتش با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان فرصتی برای نیروهای مسلح و این نیروها نیز ظرفیتی برای این شرکت‌ها به شمار می‌آیند که باید به نحو مطلوبی از آنها استفاده شود.  

وی بیان کرد: امروز ساز و کار لازم برای استفاده از این ظرفیت‌ها فراهم است و امروز رونمایی از دستاوردهایی از جمله خط تولید موتورهای سنگین دیزل دریایی، نخستین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ایران در بوشهر تنها  بخشی از این اقدامات است.

محمدی زاده اظهار کرد: ظرفیت نیروهای مسلح برای خودکفایی کشور در حوزه صنعتی بسیار مهم است و همواره فرمانده کل قوا بر احیا و استفاده از این ظرفیت تاکید دارند و برای اجرای دستور فرمانده کل قوا همه تلاش می‌کنیم این ظرفیت فعال و مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این همراهی شرکت‌های دانش بنیان و نیروی دریایی راهبردی ارتش اتفاق میمون و مبارکی است که می‌تواند در بخش‌های دیگر نیروهای مسلح اتفاق افتد.

امام جمعه بوشهر گفت: بی تردید بخش وسیعی از نظم نوین جهان در آینده مرتبط با مدیریت دریا به عنوان یک حوزه استراتژیک است.

آیت الله غلامعلی صفای بوشهری افزود: اگر بتوان در حوزه دریا در فضای ملی و بین المللی دارای برنامه آمایش باشیم به طور یقین در همه زمینه‌ها و حوزه‌های دفاعی و امنیتی دارای اقتدار و نظام دقیق و کارشناسی خواهیم شد و این امر در مهندسی جهان بسیار مهم و کارساز است.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه ستاد، نرم افزار، صف، عملیات میدان، سطحی، زیرسطحی، تولیدات فناورانه، شناورها و قطعات باید به خودکفایی تولید محصولات به روز، فوق روز و به مرجعیت نوین بویژه در حوزه نیروی دریایی راهبردی برسیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر