چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۷۸۴
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۵

فکرشهر: فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: ۲۸۴ برنامه برای  گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر از سوی اقشار، پایگاه‌های مقاومت، حوزه‌ها و نواحی در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سردار علی رزمجو  روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود: برگزاری آیین بزرگداشت سوم خرداد، برنامه با شهید گمنام و خاطره گویی رزمندگان عملیات بیت‌المقدس در حسینیه عاشثان ثار الله، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی، دیدار با خانواده‌های شهدای این عملیات و برگزاری نخستین کنگره شهدای دانش‌آموزی استان بوشهر از برنامه‌هایی است که در هفته جاری اجرا می‌شود.

وی یادآورشد: پیروزی جمهوری اسلامی ایران در عملیات بیت المقدس اقتدار جبهه استکبار را در هم شکست و پس از آن دیدگاه‌های جهانی نسبت به توانمندی جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: رژیم بعث عراق در این عملیات با همه توان و امکانات حاضر بود اما وحدت نیروهای ارتش و سپاه، هدایت حضرت امام خمینی‌ (ره) و نیروی ایمان و ایثار امت ایران سبب آزادسازی خرمشهر شد.

وی افزود: عملیات بیت‌المقدس بازتاب‌های گسترده داخلی و خارجی داشت و افکار عمومی دنیا را متوجه خود کرد چرا که قدرت ایمان در امر دفاع، این عملیات را به نقاشی ماندگار رزمندگان ایرانی تبدیل کرد.

رزمجو ادامه داد: این عملیات اسکلت و استخوان‌بندی رژیم بعث را در جنگ تحمیلی از هم گسست و به یک مبدا تاریخی و نماد سلحشوری امت در دفاع از کشور تبدیل شد و تجربه‌های ارزشمندی را برای موفقیت در عملیات‌های بعدی نصیب  رزمندگان اسلام کرد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به نقش آفرینی گسترده و بسزای رزمندگان بوشهری در آزادسازی خرمشهر، گفت:  در مجموع ۲۵۳ نفر از رزمندگان این استان در علمیات فتح خرمشهر، شهید، مجروح و زخمی شدند.

وی یادآورشد: رژیم بعث پس از شکست در این عملیات به دنبال آتش بس بود که با هوشیاری امام خمینی (ره) اجازه تجدید قوا به دشمن داده نشد چرا که در آن هنگام این رژیم در غرب کشور کیلومترها در خاک ایران مستقر شده‌ بود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: شعار امسال سوم خرداد ماه " ما مقاوم هستیم" انتخاب شده است که ریشه فکری بسیاری دارد و از قلم خبرنگاران تا موشک‌های نقطه زن و توان نظامی کشور از ابزارهای آن است.

 سوم شهریور ماه ۱۳۶۱  رزمندگان اسلام موفق شدند با پیروزی در عملیات بیت‌المقدس، خرمشهر را که در جنگ تحمیلی به تصرف رژیم بعث عراق درآمده بود آزاد کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر