پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۳۱۵
يکشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز تا فردا با توجه به تشکیل توده گرد و خاک در خوزستان و کشور عراق نسبت به ورود گرد و خاک به مناطق شمالی، مرکزی و روی خلیج فارس هشدار (سطح نارنجی) داده می‌‎شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با  توجه به کاهش کیفیت هوا و همچنین کاهش دید افقی در اثر وقوع گرد و خاک شهروندان و بویژه کودکان، سالمندان و بیماران در این شرایط باید از تردد در فضای باز اجتناب کنند.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده وزش متناوب بادهای شمالی تا روز چهارشنبه بر روی دریا و در سطح استان است.

مساعدی ادامه داد: طی این مدت در برخی از ساعت‌ها علاوه بر افزایش ارتفاع موج دریا، وقوع گردوخاک محلی و همچنین نفوذ گردوغبار فرا منطقه‌ای به استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط با گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می‎‌شود.

مساعدی گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر درساعت و در برخی از ساعت‎ها ۱۶ تا ۴۶ و روی دریا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در ساعت‎هایی از وقت امروز تا اوایل وقت فردا ۱۲۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۶، جزر اول ساعت ۱۴:۵۹، مد دوم ساعت ۲۰:۳۹ جزردوم ساعت ۲۳:۵۴ خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم، برازجان و خورموج با ۴۹ و ایستگاه بهرگان دیلم با ۲۹ به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر