چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۴۲۴
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

فکرشهر: مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ظرفیت واحد‌های صنایع فرآوری و تکمیلی بخش کشاورزی استان بوشهر به ۶۴۰ هزار تن رسیده است.‌‌

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حمزه عباسی پور اضافه کرد:  بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر در این صنایع مشغول به کارند.

وی افزود: فضای سردخانه‌ای برای نگهداری محصولات کشاورزی به میزان بیش از ۵۹ هزار تن اعم از واحد‌های سردخانه‌ای مستقل و وابسته در استان ایجاد شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان  از ایجاد ۷۸ واحد صنایع بسته‌بندی و فرآوری خرما با ظرفیت اسمی بیش از ۸۵ هزار تن را مورد اشاره قرار داد و  گفت: ۳۳ واحد عمل آوری، بسته‌بندی و فرآوری ماهی و میگو با ظرفیت اسمی ۶۰ هزار تن ایجاد شده است.

عباسی پور اظهار داشت: این اقدامات نقش به‌سزایی در ایجاد اشتغال، جهش تولید، افزایش فرآوری و کاهش ضایعات محصولات تولیدی کشاورزی غالب استان داشته است.

وی حمایت از بخش صنایع تبدیلی کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط را مورد تأکید قرار داد و گفت: این حمایت‌ها سبب اقتصادی شدن تولید و فعالیت مستمر واحد‌هایی که بعضاً فصلی فعالیت دارند می‌شود.

عباسی‌پور بیان کرد: با تولید اینگونه محصولات سبب فعالیت دائمی صنایع و اشتغال در طول سال برای نیروی‌های شاغل این واحد‌ها می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر