پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در راستای مقابله با «کرونا»
فکرشهر: به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی برای مقابله با «کرونا»، دو جایگاه سوخت، 7 نانوایی، یک کافه و یک شیرینی فروشی در دشتستان تعطیل شدند...
کد خبر: ۶۸۳۲۴
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی برای مقابله با «کرونا»، دو جایگاه سوخت، 7 نانوایی، یک کافه و یک شیرینی فروشی در دشتستان تعطیل شدند.

به گزارش «فکرشهر»، پس از شیوع «کروناویروس» و «کووید 19»، بررسی ها و بازرسی های بهداشتی در نقاط مختلف استان بوشهر بیشتر شده است و این طور که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داده، در همین راستا و به علت عدم رعایت موازین و توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از کورنا، دو جایگاه سوخت، 7 نانوایی، یک کافه و یک شیرینی فروشی در دشتستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

بر اساس این گزارش و در همین راستا، یک کافه به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی و داشتن قلیان تعطیل و همچنین تمام قلیان ها از سطح پارک ها و دکه های شهر برازجان جمع آوری شده است؛ همچنین، هفت نانوایی و یک شیرینی فروشی به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی  با حضور نمایندگان نیروی انتظامی و اتاق اصناف تا اطلاع ثانوی تعطیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند و دو جایگاه سوخت در دشتستان نیز توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی تعطیل شده است.

به گزارش «فکرشهر»، طبق اعلام کمیته پدافند غیر عامل و ستاد مقابله با کرونا، سوختگیری در جایگاه سوخت باید توسط متصدیان انجام شود و اجرا نکردن این مصوبه تخلف محسوب می شود؛ همچنین، اداره صنعت معدن و اتاق اصناف موظف شده اند بر این موضوع تاکید و نظارت کنند که در صنف خبازی یک نفر صرفا جهت دخلداری معین شود و توصیه ها و اطلاعیه های بهداشتی توسط نانوایی ها درب مغازه نصب شود.

سهمیه آرد نانوایی های متخلف قطع می شود

در همین راستا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از برخورد و جلوگیری فعالیت تعدادی از واحد های نانوایی در سطح استان به علت عدم رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی ستاد مقابله با کرونا خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، سید حسین حسینی ضمن تشکر از متصدیان واحدهای خبازی که نسبت به تفکیک فرد فروشنده و دریافت کننده وجه (دستگاه پوز) و رعایت ضوابط بهداشتی اقدام نموده اند گفت: در سطح استان تعدادی از  واحد نانوایی به علت عدم رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی ستاد مقابله با کرونا برخورد قانونی شد.

حسینی افزود: طبق مصوبه کمیته پدافند غیر عامل و ستاد مقابله با کرونا ؛ کلیه واحدهای  نانوایی در سراسر استان ملزم به  رعایت ضوابط بهداشتی به‌صورت کامل می باشند و در غیراین صورت برخورد قانونی به عمل و سهمیه آرد آنها قطع خواهد شد.

وی تشریح کرد: تمامی کارکنان واحد های نانوایی هنگام فعالیت می بایست از ماسک و دستکش و کلاه استفاده نموده وهمچنین از مواد شوینده و ضدعفونی کننده به طور مداوم استفاده کنند تا سلامت خود و دیگران به خطر نیفتد؛ استفاده از دستگاه pos (کارت خوان) جهت جلوگیری از آلودگی، ضد عفونی کردن مداوم  میز از دیگر نکات ضروری است.                                         
 وی تاکید کرد: در صورت مشاهده عدم رعایت هر یک از اصول بهداشتی در واحدهای نانوایی برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در واحد های نانوایی به ویژه رعایت نکردن نکات بهداشتی در هنگام خرید نان مراتب را به تلفن 124 رسیدگی به شکایات مردمی  یا شبکه بهداشت شهرستان ها گزارش نمایند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر