چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۴۰۱
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: باتوجه به اینکه این بندر به لحاظ داشتن ساحل بکر و زیبا یکی از زیباترین چشم‌اندازها را در بین سواحل کشور دارد، متولیان امر از هرگونه ساخت و ساز در حریم دریا جلوگیری و با متخلفان برخورد کنند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در دیدار با رئیس و کارکنان منابع طبیعی این شهرستان افزود: مراقبت از چشم‌اندازهای ساحلی ضرورت دارد و از منابع طبیعی شهرستان به عنوان یکی از متولیان از هرگونه ساخت و ساز در حریم ۶۰ متری دریا توسط دریا خواران با پشتیبانی دادستانی جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی یک وظیفه ملی است و بطور قطع  میراثی برای آیندگان خواهد بود.

امام جمعه گناوه گفت: در هیچ دین و مذهبی به اندازه اسلام بر اهمیت درخت و درختکاری تاکید نکردهاست و از همه شهروندان انتظار دارم در این امر مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های بزرگ و ویژه شهرستان گناوه سایت پرورش میگوی رود شور است، افزود: در مواردی که اراده حقیقی مردم  بر استفاده بهینه از منابع ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ملی وجود دارد منابع طبیعی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه با ارایه تشریح عملکرد یک ساله گفت: حدود سه ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی برای احداث مجتمع شهرک های شیلاتی رودشور بخش ریگ این شهرستان واگذار کرده‌است.

محمود حسنی افزود: پروژه شهرک شیلاتی رودشور ریگ، یکی از مهم ترین پروژه‌های شاخص در کشور است که در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی نقش آفرینی خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر