چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
پیگیری خبر/ پس از گذشت بیش از یک ماه؛
فکرشهر: پس از گذشت بیش از یک ماه از تلف شدن ماهی ها در ساحل عسلویه و اظهارات متفاوت و گاه متناقض برخی مسوولین، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر می گوید که «مرجع علمی- آزمایشگاهی دانشگاه تهران، علت تلف شدن ماهی‌ها در ساحل عسلویه این استان را...
کد خبر: ۸۶۲۲۰
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

فکرشهر: پس از گذشت بیش از یک ماه از تلف شدن ماهی ها در ساحل عسلویه و اظهارات متفاوت و گاه متناقض برخی مسوولین، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر می گوید که «مرجع علمی- آزمایشگاهی دانشگاه تهران، علت تلف شدن ماهی‌ها در ساحل عسلویه این استان را آسیب‌های بافتی به آب‌شش ناشی از مرگ و میر خارج از آب اعلام کرده‌است».

به گزارش«فکرشهر»، فرهاد قلی‌نژاد در جمع خبرنگاران افزود: این نتایج هیستوپاتولوژی ماهی‌های نمونه برداری شده نشان می‌دهد که تلف شدن این دسته از ماهی‌ها متاثر از از آلایندگی‌های محیطی نبوده‌است و احتمال رهاسازی پس از صید و مرگ آن‌ها افزایش می‌یابد.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه کارشناسان محیط زیست همه واحد‌های صنعتی منطقه در روز‌های منتهی به این رخداد، فعالیت نرمال داشته‌اند و گزارشی مبنی بر وقوع آلودگی دریافت نشده‌‍‍است.

قلی نژاد افزود: همچنین این ماهی‌ها از گونه «کتو» و از خانواده «گیش ماهیان» هستند که به صورت گله‌ای در سطح و در آب‌های عمیق حرکت و مهاجرت می‌کنند و تاثیر انتشار آلودگی به صورت نقطه‌ای در دور از ساحل امکان ندارد و آلودگی صنایع بیشتر بر آب‌های کم عمق ساحلی اثر می‌گذارد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر این ماهی‌های مشاهده شده در ساحل در حال فساد بوده‌اند که این امر نشان می‌دهد این مرگ و میر ناشی از آلودگی ساحل و مرگ زود هنگام نبوده‌است.

قلی نژاد گفت: حساسیت افکار عمومی استان بوشهر نسبت به این رخداد مهم که با سلامتی و تغذیه مردم در ارتباط است و محیط زیست پیرامونی و احساس مسئولیت و دغدغه انسانی هم استانی‌ها جای خرسندی و قدردانی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر