چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۸۳۴
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در تکمیل آب‌شیرین کن‌های استان گفت: آب‌شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر تا تابستان وارد مدار تولید شود.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، عبدالکریم گراوند در نشست شورای آب استان که با محوریت بررسی مشکلات آب و رفع موانع تکمیل آبشیرین کن‌ها برگزار شد بیان کرد: باید تلاشی مظاعف صورت بگیرد تا آب استان به یک شرایط پایدار برسد.

وی ادامه داد: با وجود کاهش بارش‌ها، استان بوشهر بیشترین مرز ساحلی را با خلیج فارس دارد و ما نباید با کمبود آب مواجه شویم.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در تکمیل آب‌شیرین کن‌های استان گفت: آب‌شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر باید تا تابستان شروع به کار کند و حداقل یک سوم ظرفیت آن وارد مدار تولید شود.

وی افزود: آب‌شیرین کن شیف نیز باید تا یک ماه دیگر و آب‌شیرین کن هلیله کمی بیش از آن باید وارد مدار شوند.

گراوند بیان کرد: مشکلات آب‌شیرین کن ۲۸ هزارمترمکعبی سیراف – جم بررسی شود، زیرا ۱۰ هزار متر مکعب از ظرفیت آن باید تا کنون وارد مدار می‌شد.

وی، اتصال برق آب‌شیرین کن دالکی و آب‌شیرین کن هزار متر مکعبی نخل تقی، اصلاح شبکه آب‌رسانی از سوی دهیاری‌ها، برخورد قاطع با انشعابات غیر مجاز در باغ ویلاها، بررسی فضای سبز اداره‌ها برای استفاده نکردن از آب شرب در آبیاری آن‌ها، کشت گونه‌های گیاهی کم آب و سازگار با کم آبی، تصفیه آب فاضلاب شهر‌های گناوه – دیلم و بوشهر و استفاده از آب آن در آبیاری فضای سبز و نصب کنتور برای بخش‌های مسکونی پایگاه‌های دریایی، هوایی و پدافند با هدف مدیریت مصرف  از دیگر مواردی بود که استاندار برآن تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز گفت: هرچند بارش‌ها در کل کشور کاهش ۵۰ درصدی داشته و تابستان سختی در پیش داریم، اما با مدیریت مصرف از سوی هم استانی‌ها می‌توان تابستان را به راحتی پشت سرگذاشت.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه هم اکنون روزانه ۳۸ هزار مترمکعب شیرین سازی آب در آب‌شیرین کن‌های استان انجام می‌گیرد که بیشتر آن در دو شهرستان کنگان و بوشهر است افزود: اکنون چند آب‌شیرین کن بزرگ از جمله آب‌شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی و ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر، ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم، آب‌شیرین کن وحدتیه، و چند آب‌شیرین کن دیگر در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: همچنین آب‌شیرین کن‌های کوچکتر روستایی نیز مانند شیف و هلیله – بندرگاه از دیگر طرح‌های در حال تکمیل است که همگی از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود و برای آن‌ها افزون بر هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب این مایه حیات را به صورت تضمینی از سرمایه‌گذاران خریداری می‌کند عنوان کرد: اکنون هر متر مکعب آب از آب‌شیرین‌کن‌ها افزون بر ۱۵ هزار تومان خریداری می‌شود که قیمت بسیار بالایی است و آن را به قیمت بسیار پایین حدود یک سی‌ام به مردم می‌فروشیم.

وی با اشاره به اینکه فعال سازی هزار متر مکعب آب‌شیرین کن در حوزه روستایی از اولویت هاست عنوان کرد: سرمایه گذار همچنین قول مساعد داده است که آب‌شیرین کن ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در شهر‌های دالکی و وحدتیه را نیز تا پایان تیرماه وارد مدار کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر