چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۹۵۷
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: در ۲۴ ساعت گذشته دما در بندر دیر این استان به ۴۹ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت برازجان دمای ۴۸ و اهرم، خورموج و کنگان دمای ۴۵ درجه را تجربه کردند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهرم و عسلویه نیز با ۲۵ درجه کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

انصاری ادامه داد: پیش ‏بینی شده در هفته پیش رو موج جدید گرما در استان بوشهر فعال شود.

وی افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در برخی ساعت ‎ها در فراساحل به سبب افزایش وزش باد، دریا تا حدودی متلاطم باشد.

انصاری یادآورشد: همچنین به طور مجدد با تقویت جریانات شمال غربی از روز جمعه تا اواسط هفته آینده ارتفاع موج، بویژه در قسمت شمالی خلیج فارس افزایش خواهد یافت.

انصاری تصریح کرد: طی امروز و فردا نیز گاهی وزش باد و گرد و خاک پدیده غالب در سطح استان است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و طی ساعت‏هایی همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک پیش ‎بینی شده است.

وی اظهارکرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ در برخی ساعت ‎ها تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در فراساحل گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

انصاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و طی ساعت‎هایی در فراساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‏‌بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۵۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۱۰ ، مد دوم ساعت ۱۳:۵۵ و جزر دوم ساعت ۲۱:۵۵ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر