چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۲۸۳
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: شرکت نفت فلات قاره ایران به‌منظور حفظ محیط زیست و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، اقدام‌های متعددی از جمله کاهش سوختن گاز‌های مشعل را در سطح مناطق عملیاتی خود دنبال کرده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد: این شرکت با خرید تجهیزات و انجام لاین‌کشی‌های مختلف در کارخانه‌های خشکی درود ۱، ۲ و ۳ و در دریا (سکو‌های ابوذر و فروزان) از سال ۱۳۹۵ تاکنون حجم گاز‌های مشعل در مناطق عملیاتی خارک و بهرگان اقدام را کاهش داده و در مسیر تأمین خوراک مجتمع پتروشیمی خارک گام برداشته است، به‌طوری که هم‌اکنون از سوختن روزانه حدود ۹۳ میلیون فوت‌مکعب گاز‌های مشعل که سبب آلایندگی می‌شد جلوگیری شده و این گاز‌ها صرف خوراک برای تولید متانول و دیگر فرآورده‌های پتروشیمی خارک می‌شود.

بر اساس محاسبات انجام‌شده و با در نظر گرفتن تجزیه و تحلیل گاز‌های دریافتی این موضوع سبب جلوگیری از ورود ۸۰۰ تن CO۲ و ۲۰۸ تن SO۲ در روز به اتمسفر شده است.

با اجرای طرح جامع جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت در میدان‌های نفتی سروش و نوروز، در منطقه عملیاتی بهرگان نیز میانگین گاز‌های سوزانده شده به‌طور قابل‌توجه‌ای کاهش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر