چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۶۳۹
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

فکرشهر: هفت کتاب از آثار سید ابوالحسسن حسینی پژوهش‌گر برجسته قرآنی "چارک" دشتی روز پنجشنبه در آیینی با حضور رئیس کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور منتشر و معرفی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: تصحیح کتاب‌های منهج المساکین، ردودالسته، تذکره الانساب، ترجمه لولوء البحرین، دانشمندان و دریانوردان سیراف و نجیرم، علمای آل عصفور از بحرین تا بوشهر، و نقش آیت‌الله مجاهد برازجانی در قیام رئیسعلی دلواری از کتاب‌های منتشر و معرفی شده‌است.

حمید زارعی با اشاره به اینکه این پژوهش‌گر قرآنی سه اثر دیگر نیز در دست تالیف دارد، افزود: تاریخ علمای استان بوشهر، سیراف و ترجمه و شرح مکاسب شیخ انصاری عنوان این کتاب‌ها است.

وی ادامه داد: این پژوهشگر برجسته روستای چارک بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس متون حوزوی در حوزه‌های علمیه استان بوشهر دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی عنوان کرد: تالیفات منتشر شده از ارزش  بسیار بالایی برخوردار است که قابل استفاده در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.

سید محمد امین ابطحی رئیس شورای  اسلامی چارک نیز گفت:  این روستا دارای ظرفیت های  بسیار خوبی در حوزه‌های دینی، مذهبی و قرآنی است به گونه‌ای که در فرهنگ آیینی نیز با نواهای منحصر به فرد به یک الگوی برجسته شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: حافظ و قاری بودن در روستای چارک یک موضوع عادی به حساب می‌آید و کودکان از سن پایین با کلام وحی آشنا می‌شوند.

ابطحی با بیان اینکه زندگی اهالی چارک از قرآن سرچشمه می‌گیرد، افزود: این مهم به وجود با برکت سادات است که پایه‌گذار قرآن و مکتب در استان بوشهر و حتی فرا استانی است.

وی عنوان کرد: آموزش قرآن به صورت سنتی یعنی مکتب‌خانه در روستای چارک سابقه‌ای ۲۰۰ ساله دارد که این نوع ترویج باعث آموزش قرآن در سراسر استان بوشهر شده است.

ابطحی تصریح کرد: آمیخته شدن فرهنگ علوم قرآنی سنتی و جدید باعث شده به عنوان الگو در کشور شناخته شود.

وی ادامه داد: اکنون تمام فعالیت‌های قرآنی روستا در موسسه فرهنگی قرآن و عترت ثقلین متمرکز شده و به صورت ویژه توسط مردم دنبال می‌شود.

ابطحی اظهار کرد: روستای چارک دارای ریشه فرهنگی دیرینه است که علاوه بر مشارکت در برگزاری برنامه‌های قرآنی، در مسائل اجتماعی، اقتصادی، علمی، ورزشی و هنری نیز خوش سابقه است.

وی عنوان داشت: تنها راه نجات در برابر تهاجم‌های فرهنگی و هجمه‌های دشمنان تمسک به قرآن و عترت است که دو مولفه جدانشدنی هستند.

محمدمهدی عزیززاده رئیس کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور فعالیت‌های انجام شده براساس گزارش‌های ارسالی را موثر بیان کرد و ادامه داد: این اقدامات بی‌نظیر و مثال زدنی است.

وی افزود: بسیار خوشحالم در این سفر از هفت کتاب این پژوهشگر برجسته روستای قرآنی چارک استان بوشهر معرفی شد.

روستای چارک با ۸۰۰ نفر جمعیت در فاصله ۱۶ کیلومتری غرب خورموج مرکز شهرستان دشتی و ۹۶ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر