چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۹۷۸
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸

فکرشهر: همزمان با دهه امامت و ولایت به همت دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر روز سه شنبه در آیینی سه کتابخانه در روستاهای  شول، عباسی و پوزه‌گاه شهرستان گناوه راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در این آیین گفت: در اجرای طرح راهبردی توسعه فرهنگی و اجتماعی ۳۱ شهرستان کشور، فعالیت‌های خوبی در شهرستان گناوه به عنوان یکی از شهرستان های مورد نظر وزارت کشور صورت گرفته است.

محمد مظفری افزود: با محوریت سازمان های مردم نهاد برنامه های بسیار خوبی در قالب این طرح انجام شده است. 

وی گفت: یکی از برنامه‌های شاخص این طرح، توسعه فضاهای فرهنگی در روستاهای شهرستان گناوه با استفاده از ظرفیت های موجود است که با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و نظارت فرمانداری بخوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی نشدن استقرار نهادهای فرهنگی و اجتماعی در روستاها از مهم‌ترین چالش های اجتماعی در این مناطق است، اظهارداشت: کتابخانه ها و مساجد می‌توانند کمبود فضاهای فرهنگی و اجتماعی را در روستاها جبران کنند.

مظفری افزود: کتابخانه‌ها می‌توانند با مشارکت خانواده‌ها، به مرکز مدیریت کنترل آسیب های اجتماعی و توسعه فرهنگی در روستاها تبدیل شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر هم افزایی دستگاه‌های  فرهنگی استان بوشهر برای راه‌اندازی این سه کتابخانه را مورد تقدیر قرار داد و گفت: علاوه بر فرماندار شهرستان گناوه، بخشداران مرکزی و بخش ریگ، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای  شول، عباسی و پوزه‌گاه، اداره‌های کل فرهنگ وارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی  و حوزه هنری استان بوشهر در تامین کتاب، کنار دفتر امور اجتماعی استانداری بوده‌اند.

فرماندار گناوه گفت: کتابخانه‌های روستایی در کانون های فرهنگی مساجد و پایگاه های بسیج می‌توانند زمینه توسعه روستاها را بویژه در زمینه امور فرهنگی فراهم کنند.

غلامرضا مهرجو  با اشاره به اینکه  طرح‌های خوبی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی با مشارکت فرمانداری و دفتر اموراجتماعی استانداری در این  شهرستان انجام شده است، افزود: تجهیز مدارس محلات حاشیه‌ای، سالن‌های ورزشی و پارک‌های حاشیه شهر  از عمده آنها است.

وی بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان گناوه فعالیت گسترده‌ای داشه‌اند و در سال گذشته هفت تفاهم نامه در زمینه توسعه اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی  بین سمن‌های شهرستان  و دفتر اموراجتماعی استانداری بوشهر منعقد شد.

فرماندارگناوه گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در زمینه راه‌اندازی کتابخانه های روستایی برنامه‌ریزی کنند.

بیش از ۲۰ درصد از جمعیت ۱۰۵ هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر