دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۱۳۴
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۶

فکرشهر: معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: کار ذخیره‌سازی بچه میگو در سطح هفت هزار و ۲۰۰ هکتار در قالب بیش از ۴۰۰ مزرعه در ۱۲ سایت پرورش ماهی این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، صغری اشرف روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به آغاز کار ذخیره‌سازی بچه میگو از سایت‌های پرورش شیف و حله افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است امسال از ۸۱ هزار جفت پیش مولد در ۲۲ مرکز تکثیر آبزیان سه میلیارد قطعه بچه میگو برای ذخیره‌سازی تولید شود.

وی بیان کرد: با هدف جبران برخی خسارت‌های متوجه صنعت پرورش میگو با همکاری اتحادیه تکثیر و پرورش استان بوشهر امسال برای نخستین بار همه بچه میگوهای خروجی از مراکز تکثیر بیمه هستند.

اشرف یادآور شد: گونه میگوی ذخیره‌سازی شده در استان بوشهر وانومی است که از گونه‌های اقتصادی و مقاوم در برابر بیماری‌ها به شمار می‌رود.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: براساس پایش‌های بهداشتی انجام شده در زمان حاضر مشکلی در سطح مراکز تکثیر بچه میگو وجود ندارد و براساس تقویم کاری با توجه به تولید بچه میگو کار ذخیره‌سازی از اول اردیبهشت آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها در صنعت پرورش میگو یادآور شد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید نهاده‌ها از جمله درخواست‌های مهم پرورش‌دهندگان میگو در استان بوشهر است.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر از پرورش‌دهندگان میگو خواست نسبت به رعایت استاندارد تراکم ذخیره‌سازی در استخرهای پرورش اقدام و با ذخیره‌سازی استاندارد پروسه پرورش را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: پارسال از۳۰ هزار جفت پیش‌مولد تامین شده، ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در استان ذخیره‌سازی شد که با این میزان ذخیره‌سازی، ۳۸ هزار تن میگوی پرورشی از سطح ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار تامین شد.

اشرف یادآور شد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی در استان بوشهر به خارج کشور صادر می‌شود این صنعت نقش مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی دارد.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر با توجه به مزیتی که در بخش پرورش میگو دارد سال گذشته بیش از ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تولید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر