پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۹۸۷
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: کلاهبرداری که با استفاده از نرم افزار‌های رسیدساز جعلی از مغازه داران بوشهری کلاهبرداری می‌کرد در بازار بوشهر و حین ارتکاب جرم دستگیر شد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سردار حیدر سوسنی افزود: مجرم دستگیر شده که اهل یکی از استان‌های همجوار، ولی ساکن یکی از شهرستان‌های جنوبی بوشهر و دارای چندین سابقه کلاهبرداری است، با مراجعه به مغازه داران یا تماس با افرادی که در سایت‌های دیوار و شیپور، اقلامی نظیر تلفن همراه یا وسایل آشپزخانه برای فروش آگهی می‌کردند، طعمه‌های خود را شناسایی و اقدام به کلاهبردای از آن‌ها می‌کرد.
 
وی افزود: متهم پس از دیدار حضوری و جلب اعتماد فروشندگان، مبلغ مورد توافق معامله را به بهانه همراه نداشتن کارت حساب بانکی با ارائه تصویر رسید جعلی انتقال اینترنتی پول به‌صورت پایا، به‌ظاهر پرداخت و فروشندگان نیز بعد از ۲۴ ساعت از انجام معامله و دریافت نکردن پیامک واریز وجه، با مراجعه به بانک متوجه کلاهبرداری صورت پذیرفته می‌شدند.
 
فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه از مجرم در هنگام دستگیری، چندین دستگاه تلفن همراه هوشمند، تعدادی کارت حساب و سیم کارت کشف شد، اضافه کرد: با تلاش و اقدامات پلیسی، تا کنون تعداد ۹ نفر مالباخته از بوشهر و استان همجوار شناسایی و تا این لحظه مشخص شده که بیش از  دو میلیارد و صد میلیون ریال از مالباختگان کلاهبرداری کرده است.
 
وی گفت: به‌علت شگرد خاص مجرمانه این کلاهبردار، تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان و میزان دقیق وجوه کلاهبرداری شده با هماهنگی مرجع قضایی ادامه دارد.
 
سردار سوسنی به شهروندان توصیه کرد: تا زمان اطمینان یافتن از واریز وجه مورد توافق به حساب خود و مشاهده پیامک بانکی از سرشماره اصلی و تطبیق با موجودی قبلی حساب بانکی، از تحویل کالا و انجام کامل معامله خودداری کنند و هرگونه موارد مشکوک مجرمانه را با مراجعه به درگاه پلیس فتا به آدرس اینترنتی Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر