جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۴۸۶
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی روش تولید میگو در سایت‌های پرورشی استان بوشهر از سنتی به متراکم تبدیل و ظرفیت تولید به بیش از ۳ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عقیل امینی در نشست هم‌اندیشی احداث و توسعه واحد‌های نرسری در مزارع پرورش میگو به نقش نرسری در توسعه پایدار پرورش آبزیان ازجمله میگو اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی تقاضای میگو در جهان نیاز است، به‌منظور بهره‌وری بیشتر به سمت پرورش فوق متراکم، استفاده از تکنولوژی روز دنیا، هوش مصنوعی و دیگر عرصه‌ها حرکت کرد.

وی از افزایش تولید میگو پرورشی به متراکم خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی روش تولید میگو در سایت‌های پرورشی استان بوشهر از سنتی به متراکم تبدیل و ظرفیت تولید به بیش از ۳ برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: موضوع نرسری در صنعت پرورش میگو سبب می‌شود که آبزیان پرورشی مانند میگو، مدت کمتری در استخر برای پرورش سپری کنند و در واقع نرسری ریسک بروز بیماری را کاهش داده و سبب تولید اقتصادی و توسعه پایدار این صنعت می‌شود.

وی توجه جدی به موضوع بهره‌وری را موضوع مهمی خواند و تصریح کرد: ایجاد نرسری و منطقه نوزادگاهی یک مورد از عوامل افزایش تولید در واحد سطح به منظور بهره‌برداری بیشتر است و عواملی دیگری نیز مانند لاینر کردن استخر پرورش میگو، تجهیزات و دیگر امکانات به همراه توجه جدی به موضوع مدیریت مزارع پرورش میگو از موارد دیگری است که نیاز به توجه جدی دارد.

مدیرکل دفتر میگو سازمان شیلات ایران با اشاره به ضرورت استفاده از ادوات مکانیزاسیون، نیروی انسانی متخصص، ایجاد زیرساخت‌ها و تکمیل زنجیره گفت: توسعه در ارتقاء بهره‌وری متمرکز است.

وحید معدنی ادامه داد: میگو و سایر آبزیان به عنوان یک ظرفیت قابل توجه برای کشور از نظر درآمدزایی و ارزآوری است که آموزش و برگزاری چنین کلاس‌ها نقش جدی و اساسی را در میزان تولید دارد. برگزاری چنین دوره‌های آموزشی و دیگر دوره نیز موجب انتقال تجربیات، ارتقای سطح دانش پرورش‌دهنده و دیگر فعالان عرصه آبزی‌پروری می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر