پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۹۰۱
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳

فکرشهر: بخشدار بندرریگ گفت: طرح لایروبی رودخانه حله شمالی نباید متوقف شود و بدون وقفه تا قبل از بارندگی ادامه داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ضرغام محمدی در بازدید از طرح لایروبی رودخانه حله، افزود: در صورتی که لایروبی این رودخانه ادامه نیابد در بارش‌های آینده شاهد مشکلات عدیده‌ای برای روستاییان و کشاورزان این منطقه در فصل زمستان خواهیم بود.

وی افزود: ظرفیت شهرستان پاسخگوی نیاز‌های پیشگیرانه مرتبط با سیلاب و بهسازی محیط روستای در معرض سیل از جمله احشام احمد نیست و ضرورت دارد ماشین آلات عمرانی از طریق ستاد مدیریت بحران استان بوشهر برای تسریع در بهبود شرایط اعزام شوند.

بخشدار بندرریگ یادآور شد: در بارندگی‌های اخیر، روستای احشام احمد به علت طغیان رودخانه‌های بالادست دچار سیلاب شد و مشکلات عدیده‌ای برای ساکنان آن به‌وجود آمد.

وی بیان کرد: در بازدید مدیرکل بحران استانداری بوشهر از روستای "احشام احمد" بخش ریگ، بر توجه به مسائل و مشکلات این روستا و لایروبی رودخانه حله شمالی تاکید شد.

محمدی ادامه داد: پس از بازدید دهقان از سطح روستا و مسیر ورود سیلاب از رودخانه، دستور اعزام ماشین‌آلات برای تسریع در امور مهار سیلاب احتمالی آینده را صادر کرد.

وی گفت: رودخانه حله از به هم پیوستن دو رود شاپور و دالکی تشکیل و در حوزه روستای بصری به دو شاخه شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

بخشدار بندرریگ اضافه کرد: به‌دلیل بروز کم‌آبی در سال‌های اخیر، رسوب‌گذاری رودخانه و تغییر نوع کشت، منتفعان شاخه شمالی و جنوبی در تامین آب دچار مشکلاتی شده‌اند.

وی یادآور شد: لایروبی شاخه شمالی به همت بسیج سازندگی، بند بصری از سوی شرکت آب منطقه‌ای و پایین دست تا تالاب حله نیز با همت سازمان محیط زیست استان اجرا می‌شود.

محمدی اظهار کرد: با تکمیل طرح لایروبی، عملیات اجرایی سازه تقسیم کننده آب در دو شاخه شمالی و جنوبی رودخانه نیز آغاز می‌شود تا شاهد بهبود شرایط تامین آب در این منطقه باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر