شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۵۴۸
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر سرعت وزش باد در خلیج فارس را ۵۰ کیلومتر در ساعت دانست و گفت: ارتفاع موج خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر به حدود ۳ متر رسید.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت وگو با تسنیم، از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر و خلیج فارس خبر داد و اظهار داشت: با افزایش سرعت وزش باد بر روی خلیج فارس هشدار دریایی سطح نارنجی برای اقدام ضروری صادر شده است.

وی، وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس را از مخاطرات این هشدار دریایی دانست و بیان کرد: وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج دریا تا حدود ۳ متر از مخاطرات این هشدار دریایی در استان بوشهر است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: از دوشنبه شب تا پایان هفته با شدت یافتن جریانات شمالی روی دریا، سواحل و فراساحل استان به تناوب مواج در خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور با بیان اینکه در این مدت دمای هوا در استان بوشهر در این مدت کاهش محسوس دارد، گفت: جهت وزش باد در استان بوشهر اکنون غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در بخش مرکزی و شمالی خلیج فارس تا ۵۰ کیلومتر در ساعت است.

وی ارتفاع موج خلیج‌فارس اکنون ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر دانست و خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا امروز در سواحل شمالی و مرکزی خلیج فارس به ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور به‌ویژه قایق و دیگر شناورها، پاره شدن تور صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات در حوزه دریا و ساحل را از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی دانست.

شکوهی‌پور با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناور‌ها از اسکله گفت: دریا در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر تا ۲۹ دی ماه مواج و متلاطم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر