شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وزش باد‌های شمالی دما هوا در این استان از روز دوشنبه کاهش می‌یابد...
کد خبر: ۲۰۰۳۵۲۸
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وزش باد‌های شمالی دما هوا در این استان از روز دوشنبه کاهش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته جم با ۱۰ و عسلویه با ۲۸ درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

وی بیان کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز در بخش‌های شمالی استان بارش خفیف باران دور از انتظار نیست و به سبب وزش باد شدید جنوبی، سواحل و فراساحل مرکزی و شمالی متلاطم پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: از اواخر دوشنبه تا پایان هفته جاری با افزایش سرعت وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر نسیت به تلاطم و مواجی خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در نواحی شمالی استان احتمال بارش خفیف باران و فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در بخش‌های مرکزی و شمالی خلیج فارس ۱۲ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و از فردا به طور غالب جنوب شربی تا شمال غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‎شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۵۰، مد اول ساعت ۱۱:۰۰، جزر دوم ساعت ۱۵:۳۵ و مد دوم ساعت ۲۲:۰۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر