پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۶۷۴
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

فکرشهر: استاندار بوشهر با اظهار اینکه ظرفیت تولید ماهی در قفس در خلیج فارس محدوده استان بوشهر در زمان حاضر به ۹ هزار تن رسیده است، گفت: ظرفیت تولید ماهی پرورشی در استان ۱۲ هزار تن هدف‌گذاری شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی‌زاده در نشست با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور نقش بانک‌ها در توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش تولید را مهم دانست و با قدردانی از بانک‌های عامل در تحقق این مهم، افزود: استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف صنعتی، آبزیان، کشاورزی و صنایع پایین دستی محصولات نفتی و گازی و پتروشیمی دارد.

وی به پرورش آبزیان در آب‌های ساحلی استان اشاره و اضافه کرد: در زمان حاضر طرح‌های مهم پرورش میگو و ماهی در سواحل استان بوشهر در مدار تولید و بهره‌برداری قرار دارد.

استاندار بوشهر تکمیل زنجیره ارزش آبزیان را در اولویت برنامه‌ها دانست و گفت: تولید لارو آبزیان و راه‌اندازی کارخانه غذای آبزیان و کارخانه فرآوری محصولات و بسته‌بندی از جمله زنجیره ارزش آبزیان و در حال تکمیل شدن است.

وی با اشاره به اینکه پرورش آبزیان در نوار ساحلی روستا‌های استان بوشهر در مقیاس کوچک طراحی شده است، ادامه داد: برای پرورش ماهی در قفس واحد‌های پرورشی کوچک برای روستاییان طراحی شده و با پرداخت وام قرض‌الحسنه بانکی زمینه راه‌اندازی آن‌ها با مشارکت جوانان روستایی فراهم می‌شود.

محمدی زاده محصولات پرورش ماهی را صادراتی دانست و با بیان اینکه محصول این طرح‌ها پیش خرید می‌شود، اظهار کرد: اکنون ظرفیت تولید طرح‌های پرورش ماهی در قفس استان بوشهر سه برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید ماهی در قفس در خلیج فارس محدوده استان بوشهر از ۳ به ۹ هزار تن افزایش یافته است، اضافه کرد: ظرفیت تولید ماهی در قفس در استان به میزان ۱۲ هزار هدف‌گذاری شده است که در همین راستا سازمان اوقاف و امور خیریه تا کنون به ظرفیت ۳ هزار تن طرح راه‌اندازی کرده که تا اردیبهشت سال آینده به ۵ هزار تن افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر با اعلام اینکه پرورش ماهی در خلیج فارس بسیاری از هزینه‌های جانبی را کاهش می‌دهد، گفت: قفس‌های کوچک برای روستاییان در نوار ساحلی استان بوشهر برای پرورش ماهی طراحی و اجرایی شده که طرح‌های پرورش ماهی با قفس‌های ۱۰ تا ۱۵ تنی در عمق ۶ تا ۱۰ متری دریا نصب می‌شود.

وی اهداف این طرح را درآمدزایی برای روستاییان در سواحل استان بوشهر عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح‌ها باعث بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاییان خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر