پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: باز ۱۶ محدوده مطالعاتی منابع آب استان بوشهر ۱۲ محدوده ممنوعه و ممنوعه بحرانی و ۴ محدوده آزاد فاقد پتانسیل کشاورزی تبدیل شده است...
کد خبر: ۲۰۰۳۸۸۲
سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

فکرشهر: مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: باز ۱۶ محدوده مطالعاتی منابع آب استان بوشهر ۱۲ محدوده ممنوعه و ممنوعه بحرانی و ۴ محدوده آزاد فاقد پتانسیل کشاورزی تبدیل شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، «قاسم فردوسی فر» در کارگاه آموزشی طرح داناب ویژه معلمان رابط شهرستان بوشهر و جزیره خارگ اظهار کرد: در استان بوشهر حدود ۱۷ هزار منبع آبی شامل چاه، چشمه، قنات، نهر، آببندان رودخانه دائمی و فصلی وجود دارد و از این منابع آبی سالانه حدود ۷۰۶ میلیون متر مکعب بهره برداری می‌شود.

فردوسی فر اظهار داشت: در مدیریت منابع آب تقسیم بندی جغرافیایی بر اساس مرز‌های هیدرولوژیکی صورت می‌گیرد و در استان بوشهر ۳۱ دشت وجود دارد که در قالب ۱۶ محدوده مطالعاتی مدیریت می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته در اثر اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی هفت محدوده در وضعیت ممنوعه و پنج محدوده در وضعیت ممنوعه بحرانی قرار گرفته است و استان بوشهر با کسری مخزن سالانه ۳۰ میلیون مترمکعب مواجه است.

وی با اشاره به سهم عمده بخش کشاورزی در بهره برداری از منابع آب استان عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد از منابع آب در بخش کشاورزی و مابقی در بخش‌های صنعت، خدمات و شرب استفاده می‌شود و سهم عمده تأمین آب شرب این استان وابسته به استان‌های همجوار است.

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: تعامل و ایجاد حساسیت میان گروه‌های مختلف کنشگر از جمله معلمان، دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها یکی از رویکرد‌ها فراگیر مدیریت هوشمندانه منابع آب است و در تلاشیم تا با افزایش سواد آبی، این رویه را در استان بوشهر نیز تثبیت کنیم.

مشاور طرح داناب شرکت آب منطقه‌ای بوشهر به بیان سیمای آب در جهان، ایران و استان بوشهر پرداخت و در گفتگو با مخاطبان راهکار‌های نجات آب را تشریح کرد.

محمد فشایی عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، آموزش معلمان در قطب‌های آموزشی و با محوریت پژوهش سرا‌های دانش آموزی برگزار می‌شود.

وی گفت: در هفته جاری کارگاه‌های آموزشی طرح داناب در ۶ قطب سعدآباد، بوشهر، گناوه، تنگستان، بردخون و کنگان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر