پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۹۷۴
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

فکرشهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه برای احداث ساختمان امداد و نجات دریایی شهرستان دیر ۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است گفت: این مبلغ از محل اعتبارات شرکت شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس جنوبی مصوب شده است.

به گزارش فکرشهر، احسان ایزدپناه در گفت وگویی با خبرنگار تسنیم، ضرورت ساخت انبار نگهداری تجهیزات امدادی در بندر دیر را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: شهرستان دیر در کنار نوار ساحلی خلیج فارس و شرایط خاص آن در بروز حوادث دریایی از جمله لنج‌ها، کشتی و قایق‌ها ساخت انبار امدادی برای نگهداری ذخیره‌سازی کالا‌ها و تجهیزات ضروری است.

وی با اشاره به استقرار بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور در شهرستان دیر و فعال بودن بندر تجاری در این شهرستان تأکید کرد: این بندر با این ویژگی‌ها، فاقد انبار نگهداری تجهیزات امدادی برای رسیدگی به افراد حادثه‌دیده در مواقع اضطراری و لازم است در ساخت آن تسریع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به تخصیص زمین لازم برای ساخت انبار ذخیره تجهیزات امدادی در شهرستان دیر گفت: اجرایی شدن این طرح نیاز به مجوز ماده ۲۳ قانون برنامه و بودجه دارد که به محض تصویب این ماده، عملیات اجرایی ساخت انبار امدادی دیر آغاز می‌شود.

ایزدپناه با بیان اینکه اعتبار ساخت انبار امدادی شهرستان دیر توسط فرمانداری این شهرستان تخصیص یافته است خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن این طرح یک‌هزار متر مربع زمین تعیین شده و اختصاص یافته است.

وی در ادامه ایجاد ساختمان پایگاه امداد و نجات دریایی در شهرستان دیر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: اکنون پایگاه امداد و نجات در دیر فعال، ولی از لحاظ تجهیزات و امکانات لازم در وضعیت نامناسب است که نیاز به حمایت برای ایجاد ساختمان آن است.

ایزدپناه با اشاره به شرایط خاص بندر دیر و موقعیت استراتژیک آن اضافه کرد: پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر در شهرستان دیر برای اجرا مأموریت‌های دریایی خود نیازمند تجهیزاتی است تا در شرایط مختلف آب و هوایی امدادگران بتوانند به کمک افراد حادثه‌دیده بشتابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه برای احداث ساختمان امداد و نجات دریایی شهرستان دیر ۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است گفت: این مبلغ از محل اعتبارات شرکت شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس جنوبی مصوب شده است.

وی ادامه داد: محل احداث ساختمان پایگاه امداد دریایی شهرستان دیر با همکاری شیلات جانمایی شده است.

ایزدپناه از افتتاح پایگاه امداد و نجات شهرستان جم در مسیر فیروز آباد در دهه فجر خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بندو شهرستان عسلویه در مسیر جاده مرزی عسلویه به هرمزگان به‌زودی آغاز می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر