دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در پی درج گزارشی در فکرشهر با عنوان ««شلختگی» در آموزش و پرورش دشتستان»، آموزش و پرورش این شهرستان مطلبی را با عنوان جوابیه برای این نشریه ارسال کرد؛ جوابیه ای که قصد انتشارش را نداشتیم؛ چرا که معتقدیم این نوع نگارش به نام جوابیه، نه تنها ممکن است به چهره ی آموزش و پرورش...
کد خبر: ۳۷۸۲۴
جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: در پی درج گزارشی در فکرشهر با عنوان ««شلختگی» در آموزش و پرورش دشتستان»، آموزش و پرورش این شهرستان مطلبی را با عنوان جوابیه برای این نشریه ارسال کرد؛ جوابیه ای که قصد انتشارش را نداشتیم؛ چرا که معتقدیم این نوع نگارش به نام جوابیه، نه تنها ممکن است به چهره ی آموزش و پرورش {به طور کلی؛ و نه فقط شهر یا شهرستانی خاص} لطمه وارد کند، بلکه طبق ماده 23 قانون مطبوعات، «فکرشهر» می تواند به هیچ وجه آن را منتشر هم نکند، چرا که طبق این ماده از قانون، نشریات موظف به انتشار جوابیه هستند «به شرط آن که متضمن توهين و افترا به كسي نباشد»؛ موضوعی که در این مطلب ارسالی از سوی آموزش و پرورش رعایت نشده و البته که این حق برای ما محفوظ است که از تمام توهین ها و افتراهای گفته شده، به مراجع قضایی شکایت بریم؛ همانگونه که خود آموزش و پرورش دشتستان تهدیدات خود در این جوابیه را به مرحله ی اجرا هم در آورده است.
با این حال، برای جلوگیری از هرگونه شائبه ای، عین متن رسیده به «فکرشهر» را درج نموده و توضیحاتی را راجع به آن در بخشی مجزا، ارایه خواهیم کرد و قضاوت را نیز به خوانندگان می سپاریم.

«در پاسخ به مطلب درج شده در سایت خبری فکرشهر و هفته نامه به فکرشهر با عنوان ((«شلختگی» در آموزش و پرورش دشتستان/ از فعالیت های غیر قانونی تا معامله و دلالی)) در مورخ 12/6/96 در راستای تنویر افکار عمومی مطالبی را به عرض می رسانیم.
با سلام
وفق مقررات حاکم بر فضای مجازی و نشریات و به جهت تنویر افکار عمومی جوابیه آموزش و پرورش دشتستان را در پاسخ به مطالبی تحت عنوان «شلختگی در آموزش و پرورش دشتستان» مطابق با آنچه در فضای مجازی و نشریه خود منتشر نموده اید انتشار دهید. عین این تیتر به جهت رعایت حقوق این مدیریت مورد درخواست است:
«شلختگی در آموزش و پرورش دشتستان» طرح اتهام یا تهیه گزارش!

در روز های گذشته و در اوج فعالیت های آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس و در حالی که موفقیت های اخیر این مجموعه در زمینه های مختلف علمی- آموزش، پرورشی و ورزشی، برترین های کنکور سراسری، توفیقات المپیاد ها و جشنواره های دانش آموزی یکی پس از دیگری اسباب خوشحالی و سرافرازی جامعه عزیز فرهنگی را فراهم آورده و در سطح کشور و حتی جهان نام دشتستان را پر آوازه نموده است، به یکباره سایت خبری فکر شهر که ادعای همفکری و همراهی نیز می کند در یک قلم فرسایی کاملاً غیر حرفه ای به قلم فردی به نام آذر حسینی مبادرت به زوایای تاریک بخش غیر دولتی این مجموعه نموده و با خلط مطلب مشکلاتی را مطرح نموده که:
    1-بسیاری از آنها مثل مهد کودک ها و شیر خوارگاه های هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد و مربوط به اداره محترم بهزیستی است در حالی که تیتر این گزارش مستقیماً به آموزش و پرورش دشتستان اشاره دارد.
    2-در جاهایی از این متن عریض و طویل ادعا شده که با مدیر آموزش و پرورش صحبت شده و ایشان در این خصوص ابراز بی اطلاعی نموده! در حالی که کذب محض است و اصلاً در این خصوص مصاحبه ای صورت نگرفته است!
    3-اتهام دلالی و فعالیت غیر قانونی آن هم به اداره ای که متولی فرهنگ شهرستان است و کارنامه ای شفاف و درخشان ظرف سال های اخیر دارد غیر قابل بخشش و از طریق مجراهای قانونی قابل پیگیرد خواهد بود.

اما در خصوص طرح اتهامات وارده توضیحات ذیل را مرقوم می دارد:
 - در ابتدای این گزارش خبرنگار که عمدتاً مرقوم داشته «به گفته این وآن بدون ذکر نام» و حرف و حدیث های موجود در شهر باید پرسیده شود؟! سرکار خانم همه گزارش های شما و آنجا که  با آبروی کسی یا مجموعه ای بازی می کنید همگی بر اساس حرف این و اون خواهد بود؟! جمع آوری اطلاعات شما همیشه بر اساس حرف و حدیث های کوچه و خیابان است؟!
کدام یک از مراکز بدون مجوز فعالیت می کنند؟ منظور از دلالی چیست؟ شما در این زمینه نظر مسئولان امر در مدیریت مربوطه را پرسیده اید؟ شما بر اساس کدام بازدید میدانی ثابت کرده اید کیفیت فدای کمیت شده است؟ چه کسی دلالی می کند؟ دلالی چه چیزی؟ تمام مجوز های مراکز غیر دولتی در شهرستان زیر نظر شورای نظارت مرکب از یک تیم که دو عضو آن از میان مؤسسین و مدیران همین مراکز غیر دولتی انتخاب شده اند صادر می شود! صدور مجوز برای مهد کودک ها و شیر خوارگاه که هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد، مراکز پیش دبستانی هم سالانه در میان سیل متقاضیان حائز صلاحیت بررسی و بر اساس اولویت در محدوده جغرافیایی شهر و روستا صادر می شود و چون غیر دولتی هستند کاملاً رقابتی است حالا اگر کسی نمی تواند رقابت کند و یا مورد استقبال خانواده ها قرار نمی گیرد حق دارد که به مجموعه ناظر خود هر نسبتی را بدهد؟! و شما چاپ کنید؟!
بله سالانه مراکزی هستند که توان ادامه کار را ندارند احیاناً تعطیل می شوند و مراکز جدید جای آنها را می گیرد دقیقاً مثل سایر کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی خصوصی! که البته بسیار به ندرت صورت می گیرد.

- در این گزارش اشاره شده به نشستی که بین مدیران مهد ها و پیش دبستانی ها در برازجان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد! کدام نشست! کدام مسئول؟! تا آنجا که مشخص شده یکی از مراکز پیش دبستانی اقدام به دعوت از مراکز دیگر نموده برای بررسی وضعیت مراکز، هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش نداشته و صرفاً کارشناس مربوط به احترام آن مرکز پیش دبستانی در جلسه شرکت نموده است!
و لذا این مدیریت چنانچه قرار باشد به موضوعی در خصوص مسایل زیر مجموعه بپردازد خودش سالن دارد، صاحب دارد فراخوان می زند! و به صورت کارشناسی شده به مسائل مربوطه می پردازد نیازی ندارد موضوعات خود را در حاشیه مراسم غیر حرفه ای به بحث بگذارد! ادعا شده خیلی از مدیران ترسیده و در آن شرکت نکرده اند؟! این توهین آشکار به مجموعه ای است که معترضین و متحصنین در سال های گذشته بار ها و بارها درب اداره آن تجمع کرده و همزمان با سراسر کشور استیفای حقوق خود را درخواست کرده و هیچ اتفاق خاصی هم آنها را تهدید نکرده است.
به نظر خوانندگان فهیم این مطلب آیا آموزش و پرورش برای بررسی مسایل مربوط به حوزه خود (جایگاه نماز جمعه را تعیین می کند؟! با وجود داشتن سالن های فرهنگ، پژوهشسرای متقین و کلانون امام خمینی(ره) و ده ها سالن در مدارس؟! این تجمع در مصلای نماز جمعه کاری خود جوش توسط خود مراکز بوده و اگر حاشیه ای هم بدنبال داشته نشان ضعف مدیریتی خودشان بوده و الا این مدیریت تا کنون جلسات متعدد رسیدگی به وضعیت مراکز پیش دبستانی را داشته و مساعدت های لازم را هم انجام داده است.
آنجا که در صدور مجوز ها ابراز تردید شده است همچنین به مدرک تحصیلی افراد اشاره کرده باید لیسانس داشته باشند ولی آموزش و پرورش این موضوع را نادیده می گیرد باید ثابت کرد و طرح اتهام واهی از قول فردی که حتی خودش را معرفی ننموده است و تهمت زده و که ما را به حراست احضار نموده اند نیز قابل ذکر است که حراست این مدیریت در نگاه نخست حافظ آبرو و منافع همکاران است و در این خصوص تا کنون حتی یک نفر را نیز احضار ننموده است جز مدیر مسئول همین سایت (که از او توضیح خواسته چرا چنین صحبت کذبی در نوشتار خود آورده است؟
در جایی به قول مدیران یکی از مهد ها ذکر شده است که بدون  در نظر گرفتن استاندارد ها و صرفاً به لحاظ فشار یکی از نهاد ها اقدام به صدور مجوز برای فردی شده است! اشاره می دارد تنها فردی که از آموزش و پرورش تحت عنوان شجره طیبه مجوز پیش دبستانی و دبستان گرفته است، فردی است که با همکاری نیروی دریایی سپاه اقدام نموده و کاملاً قانونی است، به نام فرد است نه به نام نهاد خاص! و کلیه مراحل راه اندازی و صدور مجوز، گرفتن نیروی انسانی و اخذ شهریه ایشان مثل سایر مراکز غیر دولتی است.
تعداد مراکز پیش دبستانی هم علیرغم وسواس زیادی که از طرف مدیریت آموزش و پرورش صورت می گیرد، هیچ محدودیتی ندارد تا جایی که حتی اگر دو مجتمع آپارتمانی هم اقدام به تاسیس پیش دبستانی نمایند از نظر قانونی بلامانع است، هر چند ظرف سال های گذشته در این زمینه به شدت سخت گیری شده است.
آنجا که قید شده است (مسئولان بجای اینکه جلوی بی قانونی را بگیرند می گویند خب مراکز بدون مجوز بیاییند درخواست دهند تا به آن ها مجوز دهیم که سر و صدا ها بخوابد!) جهت اطلاع خوانندگان محترم اینکه هیچ مرکز غیر دولتی مرتبط به آموزش و پرورش بدون مجوز فعالیت نمی کند و مدعی این گفتار باید ادهای خود ر ا ثابت نماید و در این خصوص و چند مورد دیگر ادعای حقوقی خواهیم نمود!
ادعای دیگری که در خصوص یک نهاد امنیتی مطرح شده و در خصوص نداشتن مجوز و اخذ شهریه چند میلیونی نیز کذب محض است هرچند که مراکز غیر دولتی آزادند در کنار خدمات خاص و با توافق اولیاء پول بیشتری بگیرند و باید از مدیر آن پیش دبستانی که به این قضیه معترض است پرسیده شود چگونه فردی حاضر شده از کنار مرکز شما با یک میلیون تومان بگذرد و به سمت مرکزی برود که 3 میلیون تومان می گیرند!!
راجع به مواردی که در خصوص این مرکز گفته شده هم مثل سایر مراکز تذکرات لازم داده شده و آنها هم ملزم به تفکیک جنسیتی، عدم داشتن شیفت مخالف و منضم نمودن شیرخوارگاه خواهند بود!
در جایی دیگر اظهارات این خبرنگار غیر حرفه ای آمده است (چرا مرکز شجره طیبه در مرکز استان شعبه ندارد، درخواست نداده اند و به آن مجوز نداده اند (ولی شما مجوز داده اید؟ پاسخ این سئوال شاید مضحک باشد!، این چه سئوالی است؟ چه ربطی دارد؟ در کشور 37 شعبه دارد اما در شهر بوشهر شعبه ندارد این جرم اداره آموزش و پرورش دشتستان است که مجوز قانونی داده است!؟ در پایان این مدیریت حق قانونی خود می داند که نسبت به طرح اتهام های واهی و غیر کارشناسی این سایت به مراکز قانونی از جمله پلیس فتا و شورای نظارت بر فضاهای مجازی شکایت برده و نسبت به استیفای حق خود مبادرت نماید.
روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان»

توضیحات «فکرشهر» را اینجا بخوانید

نظرات بینندگان
سهیل
|
-
|
سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵
منضم؟ كسي كه اين را نوشته عجب عجوبه اي بوده... تا انجا كه ما ميدانيم منظم صحيح است نه منضم!!!
علی احمدی فرد
|
-
|
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کاش لواسانی جوابگوی عملکرد مدیران و یکی از معاونانش بود که در قبال ........... برای عده ای که اصلا سابقه تدریس نداشته اند گواهی اشتغال به تدریس صادره کرده اند .این خبر را همه می دانند من از همین جا به جناب مدیر کل می گویم اگر از زیر مجموعه ات خبر نداری جمع کن و برو بگذار یکی بیاد که لااقل خوابگردی مردم باشد  شما یک خیانتکار را از برازجان برمی داری می بریش بوشهر و جایگاه یک نیروی خوب و کار کن و اصلاح طلب را به او می دهی
شهروند
|
-
|
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
درارتباط باایرادی که ازکلمه منضم گرفته شده است احتمال دارد  مرادنگارنده منضم به معنی ضمیمه وپیوست باشد ونه منظم به معنی مرتب  و آراسته . 
شهروند مسئول
|
-
|
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
باسلام و خسته نباشید خدمت اعضا و دست اندرکاران نشریه وزین فکرشهر

والا طبق این مطلبی که ما خوندیم مثل اینکه خانم حسینی مقصر بوده و آموزش و پرورش هم دفاعیه قوی و مستندی ارائه نموده است.ای کاش خانم حسینی هم مستندات خود را ارائه مینمودند جهت تنویر افکار عمومی و قضاوت بهتر..پیشاپیش از زحمات شما کمال تشکر را داریم.
علی فرهنگ
|
-
|
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کدام برتری در کنکور سراسری در سطح استان؟ قبولی های کنکوردبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی بوشهر به تنهایی از قبولیهای دو دبیرستان تیزهوشان و دبیرستانهای نمونه رویهم بیشتر است،باز هم برترید؟ اگر امکان دارد لیست دانش آموزان المپیادی این شهرستان در مرحله اول و دوم را  ارائه دهند.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر