سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۸۸۵
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

فکرشهر:  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی مشق دموکراسی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، مجید خورشیدی صبح سه‌شنبه در حاشیه انتخابات دانش‌آموزی در بوشهر اظهار داشت: در دین اسلام بر کار شورایی و مشورت تاکید بسیار زیادی صورت گرفته است و مومن کسی است که امور را از طریق مشورت انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم کشورها در جهان امروز نحوه اداره کشور است و بهترین راه برای اداره کشور غیر از بهترگزینی و انتخابات نیست و در قانون اساسی هم پیش‌بینی شده که در همه مقامات و مسئولیت‌ها مسئله انتخابات ساری و جاری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: در کشور ما همه مسئولان حکومت و دولت و مجلس و همه نهادهایی که مسئولیتی دارند همگی از نهاد انتخابات عبور می‌کنند و یکی از ابتکارات بسیار خوب برگزاری انتخابات برای سنینی پائین است تا انتخابات تمرین شود.

وی ادامه داد: این انتخابات دو کارکرد دارد که یکی از انها بهترگزینی برای کمک به اداره بهتر مدرسه است و مسئله دیگر هم مشق مردم‌سالاری و مشق راهیان فردا را انجام می‌دهید و هرچه مشق انتخابات را بهتر بتوانیم انجام دهیم در فردای کشور بهترین افراد می‌توانند حق انتخاب شدن را هم داشته باشند.

خورشیدی خاطرنشان کرد: جوامع امروز بعضا مشکلاتی را در نحوه برگزاری انتخابات دارند و این موضوع در همه کشورها وجود دارد و کشور ما هم با همین رقابت‌ها درگیر است و شما می‌توانید با انتخابات سالم درسی را به جاممعه پیرامون خود دهید و با خودتان عهد ببندید که بهترین کسی که خودش را معرفی کرده رای دهید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در درخواستی دوستانه از دانش‌آموزان خواست: هر کسی که هدایای بهتری به شما داده، هدایای او را قبول کنید ولی به او رای ندهید و به کسانی که اصلح هستند و نسبت به دیگران بهتر هستند رای دهید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر