سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۲۲۶
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: بخشدارسعدآباد خواستار تسریع در اجرای پروژه لوله گذاری آبیاری تحت فشار نخیلات منطقه سعدآباد شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی بخشداری سعدآباد، محمدمهدی مشایخی در نشستی با حضور مهندسین رحیم حلاوتی مدیرعامل، هوشنگ فرحزاد مدیرمطالعات اجتماعی و نظام بهره برداری، محمد افشار مدیر طراحی و مطالعات پروژه شرکت مهندسی مشاورآب و خاک کاوش، خسروی رئیس جهاد کشاورزی سعدآباد و پیمانکاران مرتبط با طرح 2400 هکتاری بهینه سازی مصرف آب (آبیاری قطره ای) نخیلات منطقه سعدآباد درتاریخ برگزار شد.

وی افزود: با تعمیم فرهنگ آبیاری قطره ای کشاورزان را ترغیب به تغییر رویکرد سنتی به شیوه نوین از وظایف حوزه جهاد کشاورزی است که می بایست در این خصوص تلاش مضاعف تری نمایند.

محمد مهدی مشایخی در خصوص روند اجرایی این پروژه ملی و طرح نوین آبیاری قطره ای از مجریان و پیمانکاران خواست علاوه به در نظر گرفتن کیفیت پروژه، در روند اجرایی با نخل داران تعامل داشته باشند تا باکمترین مشکل روبرو شوند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که اجرای طرح انتقال آب با لوله گذاری در یک بازده زمانی سه ماهه به اتمام رسیده و پیمانکار با تدابیرعملی در این فاصله باعث ادامه آبیاری نخیلات به شیوه گذشته کرده که نخل داران درحین اجرا با بی آبی روبرو نشوند.

ابتدا مجریان این طرح هر کدام به بیان روند فیزیکی، میزان پیشرفت و مشکلات پیش رو پرداخته و از بخشدارسعدآباد درخواست رفع این موانع را کردند.

 موضوعاتی که در راستای اجرای طرح موانعی ایجاد می کند می توان به معارضین و عدم اشراف و اطلاع کافی بعضی از باغداران در خصوص آبیاری قطره ای اشاره کرد.

 مدیر مطالعات اجتماعی  و نظام بهره برداری با بیان مختصات فنی، میزان و میانگین آبدهی قطره ای نسبت به شیوه غرق آبی گفت: حداقل دو برابر هر 3 روز یک بار و دوره 8 روز بطور کامل هر اصله نخل با شرایط کنونی کم آبی آبیاری می شود و در هکتار نخل 12 هزار مترمکعب آب درسال تعلق می گیرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر