سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
فکرشهر: همزمان با انتخاب یک زن برای سوت زدن فینال فوتبال مردان در اروپا، قضاوت داوران دختر در مسابقات زیر 12 سال پسران بوشهر، متوقف شد...
کد خبر: ۵۸۶۰۴
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

فکرشهر ـ آذر حسینی: هفتمین فستیوال فوتبال مدرسه های زیر 12 سال استان بوشهر، چهارشنبه شب ـ 9 مردادماه 1398 ـ با حضور شماری از مسوولان، فوتبال آموزان و خانواده‌های آنان در بوشهر آغاز شد؛ فستیوالی که 42 مدرسه  و 500  فوتبال آموز از سراسر استان در آن حضور داشتند و قرار بود، به مدت سه روز در ورزشگاه شهید بهشتی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

اما آن چه در این دوره از مسابقات، بیش از هر چیز دیده و شنیده شد، قضاوت دختران داور استان بوشهر در این مسابقات بود؛ این مسابقات، 30 داور داشت که 8 تن از آنان را از بین بانوان انتخاب کرده بودند؛ داورانی که با حجاب کامل و مطابق موازین اسلامی بدون کوچک ترین حاشیه، برخی از دیدارهای روز نخست را قضاوت کردند.

به گزارش «فکرشهر»، زنان و دختران داور بوشهری با حضور در لیگ های مختلف فوتبال کشور به پدیده ای نوظهر در عرصه داوری فوتبال کشور تبدیل شده اند. این طور که ایرنا نوشته، استان بوشهر اکنون 72 داور بانوی سازمان یافته در رشته فوتبال دارد که از این شمار 15 نفر آنها لیگ های مختلف کشوری مسابقات فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی را سوت  می زنند؛ اما قضاوت دختران در مسابقات زیر 12 سال پسران که در نوع خود نه تنها در استان بوشهر، که در کل کشور بی نظیر بود و البته که با واکنش های مثبت و منفی بسیاری هم مواجه شد؛ واکنش هایی که سرانجام، به توقف این اقدام منجر شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه ـ 11 مردادماه ـ گزارش داد که روند قضاوت داوران بانو در فستیوال مدرسه های فوتبال رده سنی زیر 12 سال پسران استان بوشهر که از چهاشنبه شب آغاز شده بود از سوی اداره کل ورزش و جوانان این استان متوقف شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در این باره گفت: پس از قضاوت داوران بانو در روز نخست دستور توقف قضاوت آنها صادر و 2 روز پایانی فستیوال بدون حضور داوران بانو برگزار شد.

احمد بهرزیان فر افزود: هیات‌های ورزشی رقابت‌های خود را به صورت مستقل برگزار می‌کنند ولی با این حال بر این باوریم که در رقابت های فوتبال پسران داوری آنها نیز باید بر عهده آقایان باشد.

قضاوت داوران دختر در این مسابقات، هر چند متوقف شد، ولی از همان آغاز و انتشار تصاویر آن، واکنش های مثبت بسیاری را در پی داشت و نه تنها باعث امیدواری زنان جامعه ـ در استان بوشهر و در ایران ـ شد، بلکه بازخوردهای مثبت جهانی را هم در پی داشت؛ اما به نظر می رسد برخی فشارها مانع از ادامه این روند مثبت در فضای ورزشی و اجتماعی کشور و استان شده است؛ آن هم در روزهایی که فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا) بیش از هر زمان دیگری برای حضور بانوان ایرانی در استادیوم ها اصرار می ورزد و بکارگیری داوران بانو در فوتبال پسران می توانست گامی ارزشمند برای همگامی فدراسیون فوتبال ایران با قوانین و مقررات بین المللی فدراسیون جهانی فوتبال باشد.

به گزارش «فکرشهر»، در حالی این اتفاق که می توانست بسیار خجسته باشد، متوقف شده که قرار است «استفانی فراپارت»، داور زن فرانسوی دیدار سوپرکاپ اروپا بین لیورپول و چلسی را در فوتبال مردان سوت بزند. این خبر را نیز روز جمعه، فیفا اعلام کرده است. این مسابقه، 14 آگوست برابر با 23 مردادماه در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

به گزارش «فکرشهر»، هنوز وضعیت برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال مردان ایران، آن هم به دلیل درخواست های فدراسیون فوتبال برای حضور زنان در استادیوم مشخص نیست؛ اما همزمان با اتفاق تاریخی سوت زدن داور زن برای فوتبال مردان، ادامه داوری زنان و دختران بوشهری در فستیوال فوتبال مدرسه های زیر 12 سال می توانست نقطه عطفی در انجام دستورات فدراسیون فوتبال دنیا باشد؛ زنان و دختران داوری که برخی شاید هم سن مادران آن فوتبال آموزان یا خواهران بسیار بزرگ تر آنان باشند.  
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر