سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۸۴۲
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

فکرشهر: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با آغاز برداشت محصول لیموترش از سطح باغات استان پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۵ هزار تن از این محصول برداشت و به بازار عرضه شود.

به گزارش صداوسیما، سمیه فرح بخش بیان کرد: از مجموع چهار هزار و ۵۶۳ هکتار باغات مرکبات استان، سه هزار و ۵۹۵ هکتار به کشت درختان لیموترش اختصاص دارد که از این میزان دو هزار و ۷۸۲  هکتار بارور و ۸۱۶ هکتار غیربارور است.
 
وی افزود: بیشترین تولیدات لیموترش مربوط به شهرستان‌های جم، دشتی و دشتستان است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۵ هزارتن از این محصول در استان تولید شود.
 
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: ارقام لیموترش کشت شده در باغات استان ارقامی نظیر مکزیکن لایم، لیسبون و پرشین لایم است که با توجه به شرایط اقلیمی استان از کیفیت و بازارپسندی مطلوبی برخوردار است.
 
وی گفت: برداشت لیموترش از مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و لیموترش‌های برداشت شده علاوه بر بازار مصرفی استان به سایر استان‌های کشور نیز ارسال می‌شود.
 
فرح بخش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقاء افزایش آگاهی باغ‌داران، اجرای عملیات به‌باغی در زمینه استفاده از نهال استاندارد، کاربرد شیوه نوین آبیاری، تغذیه گیاهی، مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها، و مدیریت تنش‌های محیطی در باغ‌ها را از عوامل موثر در افزایش کمی و کیفی تولیدات این محصول در استان اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر