سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۲۷۶
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

فکرشهر: نشست مجازی «تحقق جوان گرایی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» به همت دانشگاه پیام نور شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مهدی چمران بعد از ظهر سه‌شنبه در این نشست با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب مروری بر چهل ساله گذشته انقلاب و دستاوردهای آن و منشوری برای چهل ساله دوم انقلاب توسط رهبر فرزانه انقلاب به ملت نوشته شده است تا بتوانیم به جایگاهی که می‌خواهیم یعنی فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی و دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی دست یابیم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به بیانات رهبری در این بیانیه پیرامون جوانان افزود: برای برداشتن گام‌های استوار در آینده باید گذشته را بشناسیم و برای شناخت گذشته یا باید در گذشته زندگی کرده باشیم یا از تجربه گذشتگان استفاده کنیم و رهبر معظم انقلاب در ابتدای این بیانیه آنچه را که در گذشته به دست آورده‌ایم اشاره می‌فرمایند.

وی گفت: رهبری بیانیه را با این مطلع آغاز می‌کنند که اینک در آغاز فصل جدید از زندگی جمهوری اسلامی مایلم با جوانان عزیزم نسلی که پا به میدان عمل می‌گذارد تا بخش دیگری از جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را آغاز کند سخن بگویم.

وی یادآور شد: رهبری با این مطلع آغاز و آنچه را بوده یک به یک بازگو می‌فرمایند تا این چهل سال را در چند فصل بر می‌شمارند.

رئیس بنیاد شهید چمران ادامه داد: رهبری در بخشی که به مدیریت جهادی استناد می‌کنند فرموده‌اند مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل ما می‌توانیم عامل عزت و پیشرفت و ورود جوانان به عرصه مدیریت کشور شد.

چمران اضافه کرد: جوانان در دوران انقلاب بخصوص در روزهای نخستین انقلاب اسلامی استقبال خوبی از این شجره طیبه داشتند و مدیریت‌های جوان بر سر کار آمدند و کارها را با رهبری حضرت امام خمینی (ره) بر عهده گرفتند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که رهبری بیان فرموده‌اند این است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه افزایش یافت و دل‌های مستعد و نورانی به ویژه جوانان را مجذوب کرد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: جوانان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجذوب معنویت و اخلاق در جامعه اسلامی شدند که نمونه‌های آن بسیار است که به نمونه‌های از آن در بیانت رهبری اشاره می‌کنم.

وی عنوان کرد: رهبری فرموده‌اند که صف اعتکاف از هزاران استاد و دانشجو و زن و مرد و جوان تشکیل شد، صف اردوهای جهادی و بسیج سازندگی از هزاران جوان داوطلب تشکیل شد، بحث صدقات و اعمال مستحب و واجب در میان جوانان رونق یافت.

وی گفت: رهبری در موضوع ایستادگی در برابر قلدران و قدرتمندان و مستکبران بیان فرموده‌اند که این خصوصیت شناخته شده ایران و ایرانی به ویژه جوانان در این مرز و بوم به شمار می رفته است یعنی جوانان ما در برابر زورگویان و مستکبران ایستادند که نمونه آن در دوران دفاع مقدس بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس جوانان فرمانده لشکر ۲۲ ساله حضور داشتند که این در ارتش‌های جهان چنین چیزی قابل پیش بینی نیست ولی ما با همین فرماندهان جوان و رشادت‌های و دلاوری‌های آنها به پیروزی‌های زیادی دست یافتیم.

چمران در ارتباط با علم و دانش و فن آوری در بیانیه گام دوم گفت: اصلی ترین توصیه‌ای که ایشان دارند به علم و فن آوری است و اینگونه مطرح فرموده‌اند که جوانان ما سرآمد جوان کارآمد هستند، جوانان دارای انگیزه‌های جهادی اند که سرآمد در میان جمعیت کارآمد هستند.

وی یادآور شد: در بحث جوانان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی رهبری بیان کرده‌اند که باید با سرعت عمل و هوشیاری و ابتکار جوانان این مسیر طی شود و مدیران و اندیشمندان و کارگزاران و فعالان جوان در همه میدان‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و بین المللی باید به میدان بیایند و از همت‌های بلند و انگیزه‌های جوان و انقلابی برای پیشرفت کشور باید استفاده کرد تا جهش ایجاد کنند.

وی گفت: امروز کشور ما از جمعیت جوان خاصی برخوردار است که این نعمت بزرگی محسوب می‌شود که فرصت ارزشمندی برای کشور است و این پتانسیل بسیار ارزنده برای پیشرفت کشور است.

وی گفت: رهبری بیان می‌کنند که جمع چشمگیر جوانان اندیشمند و محقق که به آفرینش‌های علمی و فرهنگی و صنعتی و غیره اشتغال دارند، اینها ثروت عظیمی برای کشور هستند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: در آغاز این بیانیه رهبری بیان فرموده‌اند که اکنون به شما فرزندان عزیزم این توصیه‌ها را دارم، و بعد از اینکه امید را مهمترین عامل برای رسیدن به پیروزی و اهداف مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند و یاس را دشمن در جلوگیری از رسیدن به این اهداف برمی شمارند.

و ی اضافه کرد: رهبری در بخش بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را خطاب قرار داده و توصیه اساسی دارد که جوانان باید پیشگام در شکستن محاصره تبلیغاتی باشند و در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمنان به عنوان نخستین و ریشه‌ای‌ترین کار جهادی تلاش کنید.

وی گفت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیان فرموده‌اند که دنیا به جوان ایرانی و پایداری‌های ایرانی و ابتکار ایرانی با چشم تکریم و احترام می‌نگرد قدر خود را بدانید و با قدرت خداداد به سوی آینده خیز بردارید و حماسه بیافرینید.

چمران بیان کرد: در بحث علم و پژوهش رهبری بیان می‌کنند که مطالبه عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید.

چمران اضافه کرد: در این زمینه سنگ بنا گذاشته شده و ما در این راه شهدایی را تقدیم کرده‌ایم و حالا جوانان باید به پا خیزند و دشمن را ناکام کنند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در چهل ساله دوم انقلاب اسلامی کشورمان را با الطاف الهی و اتکا به قدرت جوانان مقتدرانه و سرافرازانه به پیش خواهیم برد و خود را برای ظهور حضرت مهدی موعود (عج) آماده خواهیم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر