چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۰۴۷
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

فکرشهر: مدیرسازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر گفت: دراجرای دستور رئیس جمهوری مبنی بر تعیین تکلیف فوری موجودی انبارهای این سازمان از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان ماه سال جاری به ارزش ۱۹میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کالاهای رسوبی این انبارها در این استان به فروش رسید.

به گزارش فکرشهر، محمد قاسم صادقی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: فروش این میزان کالا در قالب ۱۸۱ پرونده در این مدت نسبت به چهار میلیارد تومان فروش کالا در مدت مشابه سال گذشته ۴۷۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

وی بیان کرد: بجز دخانیات، پوشاک، لوازم التحریرکه تولید داخلی دارند و ماینر به دلیل منع فروش، سایر کالاها از جمله انواع و اقسام لوازم آشپزخانه، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات صنعتی به فروش رسیده است.

صادقی اضافه کرد: همچنین از ۱۵ آبان تاکنون نیز ۲۵۰ پرونده دیگر تعیین تکلیف شده و معادل ۱۸.۵ میلیارد تومان کالا در آستانه فروش قرار دارد.

۱۰۰ تن کالای فاسد شدنی انبارهای اموال تملیکی بوشهر امحا شد

وی یادآور شد: همچنین در این مدت در قالب ۵۶ پرونده ۱۰۰ تن کالای فاسد شدنی انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر در سه مرحله امحا شده است.

صادقی اظهار کرد: این کالاها شامل پودرهای بدن سازی، قرص‌های تقویتی، لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته و خوراکی ها و آشامیدنی‌هایی که تائیدیه بهداشتی از طرف معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ندارند و بخشی ازآلات قمار بود.

تعیین تکلیف ته لنجی (کالای همراه ملوان) ضروری است

 به گفته مدیرسازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر هرچند با انجام یک کار جهادی بخشی از اموال موجود در انبارهای این استان به فروش رسیده اما با توجه به تداوم کشف کالای قاچاق این انبارها هیچ وقت خالی از کالا نمی‌شوند.

صادقی با اشاره به اینکه در زمان حاضر میزان خروجی انبارها از ورودی آنها بیشتر است، اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون با کاری جهادی انبارهای غذایی گمرک دیلم و بوشهر تعیین تکلیف و ۱۰۰ درصد موجودی این انبارها امروز به ۲۰ درصد رسیده است.

مدیرسازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر گفت: باید مساله کالای همراه ملوان (ته لنجی) مشخص شود تا از ورود این میزان کالای قاچاق  جلوگیری شود.

زیرساخت ها و ساختار نیروی انسانی سازمان اموال تملیکی نیاز به بازنگری و ترمیم دارد

وی با انتقاد از ساختار نامناسب سازمان جمع آوری و فروش اموال تملکی یادآور شد: ساختار این سازمان مربوط به ۱۰ سال پیش است این درحالی است که بعد از تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وظایف سنگینی بر عهده این سازمان گذاشته شد اما متناسب با این وظایف زیرساخت مناسب برای این مجموعه ایجاد نشده است.

به گفته صادقی نداشتن انبارهای ملکی برای طبقه بندی مناسب کالاهای توقیفی از جمله مشکلات مجموعه جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان بوشهر به شمار می‌رود که باید در این زمینه اقدامی عملی صورت گیرد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۰ سوله استیجاری در استان بوشهر به عنوان انبار مربوط به جمع آوری و فروش اموال تملیکی وجود دارد این درحالی است که اگر این انبارها ملکی بود نوع چیدمان، انبارداری، تجهیزات، دوربین و سیستم اطفای حریق و کنترل ایجاد می‌شد.

مدیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر گفت: چارت سازمانی این مجموعه مربوط به ۱۰ سال پیش است و با توجه به اینکه مجوز جذب نیروی وجود ندارد امروز کمبود نیروی انسانی از مهمترین مشکلات این بخش به شمار می‌رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر