پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: امسال پنج هزارو500 هکتار از اراضی ملی دراین شهرستان به نام دولت جمهوری اسلامی سند دار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، علیرضا شهابی روز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: دراین ارتباط این اداره پیگیری های مستمری را به نمایندگی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور انجام و این میزان اراضی سنددارشده را نقشه برداری و به عنوان اراضی ملی ثبت کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۵
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۹

فکرشهر: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: امسال پنج هزارو500 هکتار از اراضی ملی دراین شهرستان به نام دولت جمهوری اسلامی سند دار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علیرضا شهابی روز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: دراین ارتباط این اداره پیگیری های مستمری را به نمایندگی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور انجام و این میزان اراضی سنددارشده را نقشه برداری و به عنوان اراضی ملی ثبت کرد.

\n\n

وی به عملکرد بخش حقوقی این اداره درسال جاری اشاره کرد وگفت: دراین مدت 150 مورد دادخواست و لوایح تنظیمی، شرکت در جلسات دادگاه 135 مورد، اجرای قرار کارشناسی 92 مورد، 175 مورد پیگیری پرونده ها در مراجع قضایی، دعاوی کیفری 18 و دعاوی حقوقی 550 مورد انجام شد.

\n\n

شهابی ادامه داد: پرونده های اعتراضی رسیدگی شده 37 و آرای صادره 23 فقره، تشکیل 14 پرونده تخلف ماده 55، گشت های مستمر در حوزه استحفاظی به تعداد یکهزار و 594 ساعت نیز در سال جاری انجام شد.

\n\n

وی گفت: همچنین دراین مدت 140 هکتار از اراضی روستاهای تاجملکی، چاهک و قلعه حیدر از محل اعتبارات ملی و استانی جنگل کاری شد.

\n\n

شهابی، توزیع بیش از 20 هزار اصله نهال جنگلی و تولید 30 هزار اصله نهال جنگلی را از فعالیت های سال جاری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه اعلام کرد.

\n\n

وی افزود: در بخش مرتع نیز 30 هکتار هلالی آبگیر توام با بوته و بذرکاری در روستای تاجملکی احداث و یکهزار و 640 هکتار نیز از مراتع روستای کلر قرق شد.

\n\n

وی بیان کرد: تولید 18 هزار اصله نهال بیابانی و مراقبت و آبیاری 53 هکتار از جنگل سنواتیبا نیز در سال جاری ازسوی این اداره انجام شد.

\n\n

شهابی به برنامه های پیش بینی شده درهفته منابع طبیعی این شهرستان اشاره کرد و گفت: کاشت 212 اصله نهال به یاد و نام 212 شهید شهرستان در گلزار شهدا، توزیع نهال رایگان در مصلای جمعه، نواختن زنگ سبز و کشت نهال در یکی از مدارس بخش ریگ از مهم ترین این برنامه ها است.

\n\n

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه افزود: بازدید دانشجویان رشته منابع طبیعی از سد آبخیزداری مال قائد، حضور و سخنرانی کارشناسان منابع طبیعی در مدارس، برگزاری جلسه با قضات داگستری و تقدیر از قاضی کمیسیون، قضات و ماموران نمونه انتظامی و نهال کاری در یکی از نقاط بیابانی شهرستان با حضور اقشار مردم از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی است.

\n\n

وی یادآورشد: بازدید از پروژه های جنگلکاری منابع طبیعی در روستاهای تاجملکی و قلعه حیدر و برگزاری شورای اداری در اردوگاه شهدای دانش آموزی گناوه نیز درهفته منابع طبیعی انجام می شود.

\n\n

هفته منابع طبیعی از 15 اسفند ماه جاری آغاز و بمدت یک هفته ادامه دارد. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر