پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۲۳۴
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: دهیاران باید نسبت به وظایف اجتماعی خود در روستاهای حساس و واقف باشند و آن را جدی بگیرند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد مظفری روز شنبه در حاشیه برگزاری جشنواره غذاهای محلی در روستای گاوسفید بزرگ بخش ریگ شهرستان گناوه به خبرنگاران اعلام کرد: دهیاران روستاها، علاوه بر وظایف توسعه عمرانی باید در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز برنامه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه روستاها در زمینه زیر ساخت های فرهنگی بسیار فقیر هستند، گفت  بخشی از اعتبارات دهیاری ها باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی هزینه شود.

مظفری بیان کرد: باتوجه به اینکه کرونا باعث شده است اجرای طرح نشاط اجتماعی در دوسال در سطح استان کمرنگ شود، شهرداری ها و دهیاری برای اجرای هر چه بهتر چنین طرحی در فضاهای باز شهری و روستایی استان برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: دهیاران در زمینه احداث و راه اندازی کتابخانه به عنوان یک مرکز مهم فرهنگی اهتمام به خرج داده و برنامه ریزی کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید به وظایف قانونی خود در ارائه خدمات به روستاهای استان عمل کنند.

وی با بیان اینکه گردشگری و بوم‌گردی بستر بسیار مناسبی برای توسعه روستایی در این استان است، افزود: توسعه بوم گردی در بلندمدت می‌تواند برای خانواده‌های روستایی استان اشتغال پایدار ایجاد کند.

جشنواره غذاهای بومی و محلی در روستای گاوسفید به همت شورا و دهیاری روستا و با مشارکت پرشور اهالی و  روستاهای همجوار به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج  برگزار شد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر