پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: قلمرو انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگی، سیاسی، و نظامی از مرزهای جغرافیایی کشور و منطقه گذشته و در بقیه نقاط جهان توسعه یافته است...
کد خبر: ۱۰۱۳۳۹
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: قلمرو انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگی، سیاسی، و نظامی از مرزهای جغرافیایی کشور و منطقه گذشته و در بقیه نقاط جهان توسعه یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی زاده روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان گناوه افزود: اگر مروری بر تاریخ معاصر ایران کنیم ، بخش‌های زیادی از خاک کشور جدا شد و اما تنها دوره‌ای که ایران موفق  شده از قلمرو سرزمین خود دفاع کند و یک ذره از خاکش جدا نشود ،  در ۴۲ سال گذشته در انقلاب  اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب به وقوع پیوسته است.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس همه دشمنان علیه ملت بودند و امام با همین مردم ایستادگی کرد و یک قطعه از سرزمین عزیزمان جدا نشد.

استاندار بوشهر افزود: بعد از اینکه رهبر کبیر انقلاب را تثبیت کرد و قلمرو فرهنگی انقلاب اسلامی را توسعه داد ،  رهبری انقلاب به دست حضرت آیت الله العظمی خامنه ای  افتاد و ایشان با حکمت ، درایت ،مدیریت ،رهبری و فرماندهی بسیار هوشمندانه و زمان شناس ، این قلمرو را توسعه داد.

وی ادامه داد: امروز قلمرو انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی ایران گذشته است و در همه نقاط عالم می توانید آن  را پیدا کنید و به قسمت های مدیترانه قرار گرفته است.

محمدی زاده گفت: این چه قدرت و عظمتی است که خداوند به دست امام راحل و رهبر معظم انقلاب  و برکت خون شهدا ،  قلمرو انقلاب اسلامی  را در مدیترانه و دریای سرخ  و قبرس گسترش داده  است.

وی گفت: در حالیکه در دوران قبل از انقلاب مردم بلحاظ کیفی زندگی سختی داشتند، با رهبری امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب و خون شهدا ، پیشرفت و تحولات شگرفی در  حوزه سخت افزاری شامل عمران و آبادی  و هنرم افزاری دانش، پدیداری نخبگان و صاحبان اندیشه بدست آمده است.

افزایش سفرهای دریایی

وی با اشاره به درخواست مردم بندر گناوه برای سفر دوم دریایی شناورهای باری ، افزود: ما در استان مصوب کردیم تا پایان آذرماه ، سفر اول دریایی شناورها انجام شود و برای  سفر دوم درخواست برای  زمستان کردیم که صورت گیرد.

استاندار بوشهر گفت: راهبرد ما در استان بوشهر در شرایط فعلی ، جذب منابع مردم برای توسعه و عمران است.

وی اضافه کرد: در گناوه صاحبان سرمایه های زیادی داریم که از مسئولان شهر توقع دارم دست به دست دهند و زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کنیم.

وی با تقدیر از مهرجو فرماندار سابق گناوه گفت: ایشان شخصیتی با صداقت است که از ویژگی های اخلاقی و تواضع ایشان درس می گیرم و این شاخصه ها  نیازهای امروز ما است.

محمدی زاده افزود: در دوران مدیریت ایشان و دیگر مدیران که به رغم وضعیت اقتصادی کشور ، خروج آمریکا از برجام و تحریم های ظالمانه ، مدیریت و کارکردن سخت و دشوار بود ، مجدانه مدیریت و کار کردند و از این شخصیت در  استان بهره خواهیم برد.

استاندار بوشهر ادامه داد: برای سکانداری فرمانداری شهرستان گناوه  با  بزرگان و نخبگان و توده مردم مشورت کردیم و به تجمیع رسیدیم که سردار سپاه اسلام ، محمدتقی صفری ، فردی  تحصیلکرده و پیشکسوت جهاد و شهادت را برگزینیم.

وی گفت: فرماندار جدید گناوه افتخار دارد نه تنها در عرصه دفاع مقدس بلکه در عرصه دفاع از ائمه اطهار(ع) نیز  تلاش کردند و کمااینکه  در ۶ ماه در آستانه  شهادت قرار گرفتند .

محمدی زاده در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار گناوه توصیه کرد: از شما انتظار دارم که دوره اختلافات و کشمکش ها را کنار گذشته و تمام توان خود را جهادوار صرف خدمت به شهر و مردم مومن و ولایتمدار کنید.

استاندار بوشهر گفت:  مردم وقتی ما را انتخاب می کنند ، امیدها به ما بستند، می خواهند خدمت  و کارشان را تسهیل ، عمران و آبادانی را  یک قدم به جلو ببریم و ایفای نقش کنیم.

ساماندهی کالای ته لنجی دستاورد سفر هیات دولت است

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت: در سفر استانی هیات دولت و با پیگیری های استاندار بوشهر ، موضوع کالای همراه ملوان(ته لنجی) تصویب و ساماندهی شد.

 محمدتقی ایرانی در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان گناوه افزود: باحضور استاندار بوشهر اتفاق های خوبی در استان افتاده است و اگر در گذشته کاری در حوزه لنجداری و ته لنجی شده بود اما سازمان یافته نبود، که با پیگیری و تدابیر ایشان این مهم به سامان رسیده است.

وی اظهارداشت: استاندار بوشهر از کودکی آشنایی با منطقه و ملوانان این منطقه داشته  است که نشان می دهد به  ضعف و توانایی ها آشنایی دارد و  می داند رزق و روزی مردم گناوه در دریا ،  لنجداری و ملوانی است.

ایرانی گفت: با حضور استاندار بوشهر، ساماندهی کالای ملوانی صورت گرفت و  در سفر هیات دولت به استان بوشهر  شجاعانه پیگیر آن شد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: ملوانی، شغلی شریف و تجاری و بین المللی است و به همت استاندار، جهت ساماندهی ته لنجی طرح آن را به هیات دولت ارایه داد.

وی اظهارکرد:  عده ای فکر می کنند  که ته لنجی یعنی قاچاق و  حتی در استان خودمان هرکسی ته لنجی کار می کند قاچاق می گویند اما همه تلاشمان این است که واژه نامانوس قاچاق را از زندگی شرافتمندانه مردم بنادر استان بوشهر برداریم.

وی گفت: امیدواریم وضعیت  تجارت ته لنجی در استان بوشهر  ثمرات و عایدات خوبی برای معیشت مردم و  توسعه منطقه رقم بزند.

ایرانی ادامه داد: کار بزرگ دیگری که با ورود استاندار بوشهر درحال اتفاق است ، تعهدات شرکت های نفتی جنوب و شمال استان به مسئولیت های  اجتماعی است.

وی افزود: استاندار در این ارتباط  سازمان یافته ورود کردند که به وظیفه اجتماعی خودشان در برابر مردم استان بوشهر حتما توجه  و برای توسعه استان کمک کنند.

ایرانی گفت: باتوجه به اینکه دولت آقای رئیسی آمده به اتکای همین مردم و برای مردم تحول ایجاد کند، فرماندار و دیگر مسئولان نوک پیکان خدمات رسانی به مردم هستند.

وی افزود: یک فرماندار  با تجربه که با وظایفش آشنا باشد بطور قطع می تواند سبب آرامش و امنیت و  توسعه یک شهرستان شود.

وی ادامه داد: دولت ها می آیند و می روند ، توسعه را رقم می زنند و امروز هم با روی کارآمدن دولت سیزدهم نور امید در مردم ایجاد شده است که این مهم را باید  با همبستگی  و تلاش شبانه روزی همه  رقم بزنیم.

وی افزود: مردم امروز دل بسته اند که مسئولانشان در کنارشان قرار گیرند و می خواهند تحول ایجاد  و حفاظت از سفره های آنها کنند. .

ایرانی  اظهارداشت: امروز دشمن با تحریم های ظالمانه ، سفره‌های مردم را نشانه گرفته است تا ایجاد نارضایتی حتی برای آب مردم کنند.

ایرانی از خدمات صادقانه غلامرضا مهرجو فرماندار سابق گناوه تقدیر کرد و گفت: فرماندار سابق این شهرستان ، با تلاش و تجربه نمره خوبی بخصوص در زمینه خدمات رسانی به مردم گرفتند.

دولت سیزدهم بارقه امید در مردم ایجاد کرده است

 امام جمعه گناوه نیز گفت: دولت انقلابی آیت الله رئیسی بارقه امید در بین مردم احیا و ایجاد کرده است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار این شهرستان افزود: رهبر معظم انقلاب همانگونه که به دولت توصیه کرده در میدان و بین مردم حضور یابد، رئیس جمهوری توانسته عمل به آن کند و روحیه و امید به مردم دهد.

وی اظهارکرد:  اگر امید را در بین مردم نتوانیم جامه عمل بپوشانیم ، آسیب های زیادی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه باید از ظرفیت و تجارب مدیران که موفق عمل کردند  حداکثر استفاده کنیم، گفت: بدعتی که وجود دارد و در دولت های سابق نهادینه شده حذف صفر تا ۱۰۰ نیروها بوده است که به نفع ممکلت نیست و باید حفظ شوند.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم چنین بدعتی شکسته شده و شاهدیم که وزیر راه و شهرسازی به ریاست سازمان انرژی اتمی منصوب شده است و باید آن را به یک سنت تبدیل کنیم.

رکنی حسینی  افزود: جوانگرایی در مجموعه دولت خوب است اما بنا به فرموده رهبرمعظم انقلاب باید از تجارب دیگران هم استفاده شود.

وی وحدت و همبستگی بین مردم و مسئولان را در برهه کنونی نیاز مبرم کشور دانست و افزود: اعتماد و اتحاد بین مردم و حاکمیت بزرگ ترین ابزار موفقیت یک کشور است که اگر به آن توجه نشود آسیب زا است.

امام جمعه گناوه با تقدیر از فرماندار سابق این شهرستان گفت: ایشان مدیری باتجربه و پاکدست و امانتدار ، در مناصب و مسئولیت های مختلفی مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به مردم بودند که شایسته تقدیر هستند.

فرماندارسابق گناوه ضمن حلالیت طلبیدن از مردم و مسئولان این شهرستان گفت: از بدو مسئولیت ۴ راهبرد را با توجه به تجارب به دست آمده در دستور کار و اولویت خود برای توسعه و پیشرفت منطقه قرار دادم.

غلامرضا مهرجو افزود: فراهم کردن آرامش و همدلی در فضای عمومی شهر و دست اندرکاران، ملاقات عمومی و تکریم  با مردم، توسعه اقتصادی و آمایش سرزمینی بر اساس ابلاغیه رهبری از راهبردهای مهم در شهرستان گناوه بوده است.

وی گفت: در مدت سکانداری فرمانداری، گام های خوبی در عرصه آبزی پروری، گردشگری ساحلی ، زیباسازی شهری و عمران و آبادانی در روستاها برداشته شد. 

وی از همکاری و تعامل همه مسئولان در خدمت رسانی به مردم این شهرستان که خدمات نظام بوده است،تقدیر کرد .

محمدتقی صفری فرماندار گناوه  هم بر خدمت رسانی خالصانه به مردم با تبعیت از ولایت فقیه تاکید کرد و گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس با کم ترین امکانات، افتخارات زیادی نصیب کشور شد در این برهه نیز با وحدت  همدلی انقلاب اسلامی را در پهنه جهان گسترش خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: به جهانیان اثبات کرده ایم که برای خدمت گزاری به مردم بر پایه دین، ایمان و اتکال به خداوند و تبعیت از ولایت فقیه کارهای بزرگی  انجام شده است و این مسیر تداوم خواهد یافت.

نماینده شورای تامین و فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: مردم نجیب و با اصالت این شهرستان نقش بسزایی در دوران همه عرصه های انقلاب اسلامی ایفا کردند.

سرهنگ شهسوار حاجی پور افزود: این شهرستان در دوران دفاع مقدس با اعزام ۲۷۴۰ رزمنده  به جبهه های حق علیه باطل ، ۵۳ آزاده، ۶۰ جانباز و ۲۳۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است که از شهدای والامقام ۸ سردار سرافزار هستند.

وی اظهارکرد: مردم این شهرستان علاوه بر پیشقدم بودن در دوران دفاع مقدس، برای دفاع از حرم زینب (س) در برابر داعشی های تکفیری دو شهید مدافع حرم تقدیم کرده است.

حاجی پور گفت: شهرستان گناوه علاوه بر این افتخارات، نیز شهیده زهرا عبدالهی را در راه سلامت در دوران کرونا تقدیم کرده است.

نماینده شورای تامین گناوه با تقدیر از زحمات برادر دلسوز غلامرضا مهرجو در دوران مسئولیت ، بر آمادگی همکاری شورای تامین با فرماندار جدید تاکید کرد.

روح الله یگانه رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه از زحمات فرماندار سابق تقدیر کرد و  گفت: امیدواریم با حضور فرماندار جدید که از نیروهای مخلص و پیشکسوت جهاد و شهادت است، گام های خوبی در توسعه این شهرستان برداریم.

وی اضافه کرد: توجه به راههای مواصلاتی، زیرساخت های بندری، احداث فرودگاه ، بیمارستان جدید و تکمیل فاضلاب گناوه از مطالبه های مردم این شهرستان است.

در این آیین محمدتقی صفری به عنوان فرماندار جدید شهرستان گناوه معرفی و از خدمات غلامرضا مهرجو فرماندار سابق تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر