پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۴۴۲
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

فکرشهر: پروژه احداث پل باکسی محور جاده ساحلی گناوه به بوشهر حدفاصل روستاهای جزیره شمالی و جنوبی بخش ریگ از محورهای مهم و پرتردد مواصلاتی استان بوشهر عصر دوشنبه باحضور مسئولان استانی و محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرماندار گناوه در حاشیه آیین افتتاح این پروژه به خبرنگار ایرنا گفت: جاده ساحلی گناوه به بوشهر از راه‌های پرتردد استان بوشهر همه ساله در محدوده روستای جزیره بخش ریگ با  آبگرفتگی ناشی از بارندگی و طغیان رودخانه های فصلی بالادستی  مواجه می‌شود که با اجرای پروژه پل باکسی این دغدغه برطرف شده و امیدواریم در فصل بارندگی امسال خللی در تردد خودروها بوجود نیاید.

محمد تقی صفری با تقدیر از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و رئیس متبوعه در شهرستان گناوه جهت تکمیل به موقع این پروژه، بر تسریع در بهسازی پل محور کمربندی فرعی بندرگناوه معروف به پل سیدرضا و احداث یک پل جدید در همین نقطه تاکید کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: محور جاده ساحلی گناوه به بوشهر از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی این استان است که بخشی از قطعه آن در حدفاصل  روستای جزیره بندرریگ در حدود ۲ کیلومتر به علت بارندگی و طغیان رودخانه های بالادست زیر آب می رفت و مشکلات عدیده ای برای تردد ایجاد می کرد.

حمیدرضا علم افزود: باتوجه به مشکلی که برای تردد خودروها همه ساله در این قطعه در اثر بارندگی ایجاد می‌شد، مطالعه احداث پل باکسی در دستور کار قرار گرفت و در سال جاری عملیات اجرایی آن با برآورد اعتبار ۷۵ میلیارد ریال در قرارداد از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  آغاز شد.

وی اظهارکرد: مدت زمان احداث و تکمیل این پل یک سال بوده است اما باتوجه به شرایط آب و هوایی منطقه و شروع فصل بارندگی با  ۱۸ دهانه  در مدت ۶ ماه به پایان رسید.

وی گفت: پیمانکار این پروژه از بهترین پیمانکاران است که باوجود اینکه درصد زیادی  از مطالبات خود را دریافت نکرده است ، در یک اقدام جهادی به موقع و قبل از وقت تعیین شده تحویل داد.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر