پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۴۹۲
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۳

فکرشهر:  رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور گفت: مجالس فاطمیه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، نوشاد نوشادی اظهار داشت: مراسم ایام فاطمیه در سراسر کشور با رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و با الگو پذیری از مراسم محرم و صفر با شکوه تمام در هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس فاطمیه و ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها افزود: سیره فاطمی و الگوپذیری از ساحت مقدسه حضرت فاطمه (س) در ولایت مداری، تربیت فرزند، همسرداری، احترام به والدین و دفاع از حریم ولایت و امامت باید در اولویت مجالس هیئت‌های مذهبی باشد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور اضافه کرد: مخاطبین و مردم باید از این مجالس بهره لازم را ببرند و سیره و سبک زندگی اسلامی باید در جامعه ترویج شود.

وی با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و هم‌رزمان شهیدشان تاکید کرد: تبیین ابعاد مختلف شخصیت این شهیدان در ولایت مداری و مقاومت مورد اهتمام باشد.

نوشادی تصریح کرد: در ایام فاطمیه علاوه بر مجالس عزاداری، سخنرانی، روضه خوانی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه‌های فاطمی و کمک به کادر بهداشت و درمان نیز در دستور کار است.

وی افزود در مجالس و سخنرانی‌ها و مداحی‌ها می‌بایست از تعابیر، اشعار و سخنان اختلاف افکن که موجب تفرقه بین مذاهب و مسلمانان می‌شود پرهیز شود زیرا دشمن به دنبال اختلاف افکنی در جامعه و کشور است و باید با هوشیاری کامل و در راستای وحدت و همدلی بین مسلمانان مجالس مدیریت و برگزار شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور، تاریخ ایام فاطمیه اول را از ۲۴ آذرماه تا چهارم دیماه اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر