پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۰۸۱
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

فکرشهر: معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: این نهاد محصول گبه تولیدی مددجویان بافنده را به هر میزان که باشد از آنها خریداری خواهد کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مسلم ملیت روز پنجشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی مددجویان کمیته امداد امام شهرستان دیر افزود: همچنین این نهاد محدودیتی برای ایجاد هیچ شغلی برای مددجویان ندارد و از همه طرح‌ها و مهارت‌ها استقبال می کند.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۳۰ راهبرشغلی در زمینه آموزش و توانمندسازی مددجویان با کمیته امداد همکاری می کنند.

معاون اشتغال کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه با شرکت های مستقر در عسلویه و با همکاری راهبران شغلی محصولات تولید شده در نمایشگاه ها ارائه می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان دیر گفت: برای هر مددجو ۲ میلیون تومان تسهیلات برای عرضه محصولات صنایع دستی پرداخت می‌شود.

سید علی حسینی افزود: کمیته امداد در راستای آموزش مددجویان از آنان حمایت خواهد کرد و در هر شرکتی که مددجو جذب کارشود ۲ بسته تشویقی برای هر مددجو ۵۰ میلیون تومان تسهیلات تا سقف ۴۰ نفر پرداخت خواهد شد و این نهاد حق پرداخت بیمه آنها را به مدت ۲ سال می پذیرد.

راهبر شغلی کمیته امداد امام دیر گفت: مددجویان استقبال خوبی برای آموزش و تولید محصولات صنایع دستی دارند اما کمبود  فضا برای این کار وجود دارد.

زهرا عاشوری افزود: مسئولان باید زمینه فروش محصولات تولید شده در بازار فراهم کنند تا مددجویان به این کار تشویق و متضرر نشوند.

وی گفت:در زمان حاضر ۷۱ مددجو آموزش دیده در شهرستان دیر در زمینه تولید محصولات صنایع دستی در رشته حصیربافی، گلیم بافی، نمددوزی، دیوارکوبی و صدف سازی مشغول هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر