پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: 27 نانوایی دراین استان به دلیل مصرف جوهر قندر که استفاده از آن در نان به دلیل خطراتی که دارد ممنوع است، درشهرستان های گناوه، دیر و دشتستان تعطیل شدند.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، علیرضا رییسی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس 70 نمونه گیری انجام شده که از نانوایی های استان بوشهر27 مورد مصرف جوهر قند در آنها تایید شد، 16 مورد در حال بررسی و مابقی مشکلی نداشته اند.
کد خبر: ۱۰۳۷۷
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷

فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: 27 نانوایی دراین استان به دلیل مصرف جوهر قندر که استفاده از آن در نان به دلیل خطراتی که دارد ممنوع است، درشهرستان های گناوه، دیر و دشتستان تعطیل شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علیرضا رییسی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس 70 نمونه گیری انجام شده که از نانوایی های استان بوشهر27 مورد مصرف جوهر قند در آنها تایید شد، 16 مورد در حال بررسی و مابقی مشکلی نداشته اند.

\n\n

وی اضافه کرد: مصرف جوهر قند در نان بسیار خطرناک و سرطان زا است که مشاهده شده برخی از نانوایی ها از این ماده شیمیایی استفاده می کنند.

\n\n

رییسی اضافه کرد: استفاده از جوهر قند (بلانکیت) به عنوان خطرناک ترین ماده شیمیایی و سرطانی در فرآیند تهیه نان از سوی برخی نانوایان سلامت شهروندان را تهدید و دانشگاه علوم پزشکی با نظارت کامل با متخلفان برخورد می کند.

\n\n

وی اظهارکرد: از این ترکیب گوگردی در خمیر با هدف تخمیر و آماده شدن زودهنگام آن و افزایش خاصیت کششی خمیر استفاده می کنند.

\n\n

رییسی ادامه داد: علاوه بر این استفاده از این ماده بویژه در نان های بربری، سنگک ماشینی برای سفید کردن نان کاربرد دارد که با زیان های بسیار زیادی همراه است.

\n\n

وی بیان کرد: نظارت بر بهداشت محیط مواد غذایی یکی از برنامه های سال آینده دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حوزه بهداشت است که در این ارتباط دستگاهی برای تعیین سموم باقی مانده در مواد غذایی خریداری شده که با استفاده از آن می توان مواد غذایی ناسالم را شناسایی کرد.

\n\n

رییسی گفت: هم اکنون در روستاها 137 پزشک فعال هستند که پوشش مطلوبی دارند و مراکز بهداشتی درمانی روستایی در این استان استاندارد سازی شده است.

\n\n

وی اضافه کرد: ارایه خدمات دندانپزشکی نیز یکی از برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت است که سال آینده اجرا می شود. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر