پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۹۰۵
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: در حالی که سودجویان منتظر فرصتی برای تصرف اموال دولتی هستند، به منظور جلوگیری از تعرض به املاک آموزش و پرورش استان بوشهر باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، یکی از مسائل و چالش‌های اساسی دستگاه‌های عمومی تعرض و تصرف برخی اراضی و املاک توسط متصرفان و سودجویان است که در این زمینه باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

یکی از مهمترین اقدامات اجرای طرح‌های حدنگار یا کاداستر است که در واقع به صورت قانونی حد و مرز اراضی را مشخص می‌کند تا بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.

در صورتی که در این زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، سودجویان اقدام به سندسازی و تصرف اموال دولتی می‌کنند و بایستی اقدامات پیشگیرانه با جدیت و سرعت بالایی انجام شود.

یکی از دستگاه‌هایی که دارای املاک و اراضی بسیار زیادی است، آموزش و پرورش است و می‌طلبد که حدنگاری املاک این نهاد به صورت کامل تحت پوشش طرح حدنگاری قرار گیرد.

اقدامات پیشگیرانه در آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر لزوم جلوگیری از تعرض به املاک آموزش و پرورش استان، گفت: کارهای خوبی صورت گرفته و باید حدنگاری تسریع شود.

علی موحدی صبح سه‌شنبه در نشست با مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر اظهار داشت: جلوگیری از تعرض به اراضی آموزش و پرورش با جدیت در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای جلوگیری از تعرض به اراضی اجرای قانون جامع حدنگار و تثبیت اراضی و املاک این اداره کل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: هرچند تاکنون زحماتی برای اجرای قانون جامع حدنگار و تثبیت اراضی و املاک کشیده شده است، ولی لازم است با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: در مواردی که مستندسازی املاک آموزش و پرورش نیاز به گواهی بند دال ندارند یا املاک فاقد سابقه ثبتی است با احراز تصرفات آموزش و پرورش صدور سند تسریع شود.

حدنگاری ۹۴ درصد اسناد آموزش و پرورش

مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر نیز گفت: ۹۴ درصد اسناد مالکیت دفترچه‌ای اداره کل آموزش و پرورش به سند کاداستری تبدیل شده و از تعداد ۷۱۵ جلد سند دفترچه‌ای آن اداره کل، تعداد ۶۷۰ جلد سند به صورت کاداستر صادر شده است.

محمد رضا بزرگمهر با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در جامعه، گفت: آموزش و پرورش نهادی ارزشمند و مهم در جامعه است که باید همه در زمینه کمک به آموزش و پرورش پیش قدم باشند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر با اشاره به اقدام مهم صورت گرفته در زمینه نقشه برداری از کلیه املاک آموزش و پرورش بوشهر در یکسال گذشته، اظهار کرد: در یک سال گذشته حدود ۱۷۰ هکتار از اراضی آموزش و پرورش در لایه کاداستر جانمایی و ۹۶ هکتار تثبیت شده است.

افزایش ۴۵ درصدی صدور اسناد مالکیت

بزرگمهر با اشاره به صدور ۶۷۰ جلد سند مالکیت در ۹ ماهه امسال افزود: صدور این میزان سند مالکیت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی معادل ۴۵ درصد را داشته است به کلیه واحدهای ثبتی اعلام شده است در صورت مراجعه نماینده آن اداره کل مربوطه خارج از نوبت به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد اسناد مالکیت دفترچه‌ای اداره کل آموزش و پرورش به سند کاداستری تبدیل شده است افزود: از تعداد ۷۱۵ جلد سند دفترچه‌ای آن اداره کل که از خزانه معین استان تحویل گرفته‌ایم تعداد ۶۷۰ جلد سند به صورت کاداستر صادر و به خزانه معین تحویل داده‌ایم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر افزود: عدم مطابقت سند با وضع موجود، عدم پاسخ دستگاه‌های ذیربط در خصوص ارائه پاسخ استعلام به نماینده دستگاه مربوطه و تعارض پلاک از مهم‌ترین دلایل عدم مابقی اسناد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر