پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۷۵۵
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان بوشهر از اجرای دومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری از امروز (شنبه ۲۵ دی) تا ۳۰ دی خبر داد.

به گزارش فکرشهر از پلیس فتا، سرهنگ قاسمی افزود: این طرح در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور و با هدف ارتقاء آگاهی عمومی مردم پیرامون مخاطرات و آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان و ارائه راهکار‌ها و توصیه‌های پیشگیرانه اجرا می‌شود.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر انجام فعالیت‌های آموزشی و تحصیلی، ارتباطی و اجتماعی و حتی محیط بازی کودکان از فضای میدانی جامعه به فضای مجازی و اینترنت سوق پیدا کرده و این استفاده و استقبال روزافزون شده که قطعا به علت شرایط خاص سنی کودکان، در فضای مجازی با آسیب‌ها و مشکلات متعددی مواجه می‌شوند.
 
رئیس پلیس فتا استان بوشهر به نقش اثرگذار و مهم والدین در آموزش فرزندان اشاره کرد و گفت: افزایش دانش سایبری و ارتقاء آگاهی خانواده‌ها برای انجام رسالت فرزند پروری سایبری بسیار ضروری است و پدر و مادر‌ها باید بتوانند ضمن همراهی با فرزندانشان در فضای مجازی، راهنمای خوبی در این حوزه برای آنان باشند که متاسفانه امروزه با چالش‌هایی در این راستا مواجه هستیم.
 
وی ادامه داد: در این پویش به موضوعات مرتبط با کودکان از قبیل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و همچنین ایجاد مسئولیت پذیری اجتماعی در قالب انتشار محتوا‌های آموزشی در رسانه‌های نوین، حضور در رسانه ملی و انتشار هشدار‌های پلیسی در وب سایت پلیس فتا و خبرگزاری‌ها پرداخته خواهد شد.
 
این مقام سایبری پلیس به مشارکت دستگاه‌های مرتبط در جهت اجرای بهینه این پویش اشاره کرد و افزود: پویش مردمی کودکان سایبری در استان بوشهر با محوریت پلیس فتا و همکاری معاونت اجتماعی در فرماندهی انتظامی استان بوشهر و هم افزایی و مشارکت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری بندر بوشهر، مرکز فضای مجازی صداوسیمای مرکز استان، اداره کل آموزش و پرورش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز بسیج دانشجویی استان معاونت اجتماعی و چندین دستگاه دیگر و رسانه‌های دیجیتال و چاپی اجرا خواهد شد.
 
سرهنگ قاسمی افزود: برای تحقق اهداف کلیدی این پویش نظیر شناسایی خطرات برای کودکان در فضای مجازی و بهبود روند آگاهی از خطرات و همچنین توسعه رسانه‌های پیشگیرانه برای کمک به حداقل رساندن خطرات و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه در به‌کارگیری آن‌ها، اقدامات گسترده‌ای اجرایی می‌شود.
 
رییس پلیس فتا استان عنوان کرد: صفحه کودک در سایت پلیس فتا به آدرس https://cyberpolice.ir/cyberkids و کانال پلیس فتا در اپلیکیشن شاد به آدرس shad.ir/policefata مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری است و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر