پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۹۱۵
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف مهارت‌های فنی و حرفه ای در جامعه نتیجه نگاه غلط آموزشی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامحسین کرمی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح مرکز آموزش بین کارگاهی در شرکت تعاونی عبابافی شفق بافت روستای بحیری دشتی افزود: امروز توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی و فنی باید در اولویت مراکز فنی و حرفه ای باشد.

وی با بیان اینکه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور اشتغال پایدار لازم و ضروری است، افزود: فرهنگ‌سازی برای شناخت ارزش آموزش‌های مهارتی لازم  است و رسیدگی به مشکلات فنی و حرفه‌ای در مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس انجام می شود.

کرمی، بر حمایت نمایندگان مجلس از توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای برای حل مشکل اشتغال تأکید کرد و اظهار داشت: مهارت باید در کشور به گفتمان تبدیل شود و بتواند جایگاه خود را در نظام اداری کشور باز کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: دامنه خدمات آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بسیار وسیع باست و این آموزش‌ها افراد قابل ملاحظه‌ای از جمله کارجویان، دانشجویان، سربازان، روستاییان و عشایر، زندانیان، شاغلان صنایع و صنوف و بیشتر اقشار جامعه را پوشش می‌دهد.

عبدالمجید دراهکی، ارتقای مهارت تکنسین‌ها، کارگران و کارکنان صنایع و صنوف را نیز یکی از اهداف آموزش‌های مهارتی برای توسعه و شکوفایی مهارتی کشور بر شمرد و راه اندازی مراکز جوار کارگاهی را در این راستا دانست.

وی با بیان اینکه این مرکز با هدف ارتقای سطح مهارت کارگران با توجه به رویکرد سیاست‌های اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان راه اندازی شده است، افزود: در مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت تعاونی عبا بافی شفق بافت بحیری شناساندن صنعت عبا بافی همراه با توانمندسازی نیروی کار، به روز شدن دانش فنی نیروها، آموزش تکنیک های مورد نیاز با ارائه مجوز و گواهینامه معتبر انجام می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با استقرار سیستم های آموزشی و مراکز جوار کارگاهی در صنایع و صنوف می‌توان گام موثری در جهت افزایش بهره وری و نیل به اهداف کمی و کیفی صنایع این استان برداشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر