پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
واکنش ائمه ی جمعه ی استان بوشهر به نتیجه ی مذاکرات لوزان؛
فکرشهر: نتیجه ی مذاکرات ایران با 5+1 در لوزان، مبحث اصلی خطبه های نماز جمعه ی امروز نقاط مختلف کشور و استان بوشهر بود...
کد خبر: ۱۰۵۹۴
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲

فکرشهر: نتیجه ی مذاکرات ایران با 5+1 در لوزان، مبحث اصلی خطبه های نماز جمعه ی امروز نقاط مختلف کشور و استان بوشهر بود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا از نقاط مختلف استان، ائمه ی جمعه در خطبه های خود، برخی دستاوردهای مهم این توافق و حمایت از دولت و تیم مذاکره کننده را در اولویت مباحثشان قرار دادند.

\n\n

 مهمترین دستاورد توافق هسته ای از نگاه امام جمعه برازجان

\n\n

امام جمعه برازجان گفت: از دستاوردهای مهم تفاهم نامه هسته ای مذاکره لوزان سوییس با گروه 1+5 برای ملت ایران اثبات صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای است.

\n\n

 حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان افزود: موضوع هسته ای برای ملت و کشور ما یک موضوع اصلی، ملی و فراجناحی است و همه ملت خواهان فعالیت های هسته ای ایران اسلامی و لغو تحریم ها هستند.

\n\n

وی یادآوشد: هنوز تا رسیدن به توافق قطعی راه هایی وجود دارد و هم امتیازدهی و هم امتیازگیری وجود دارد .

\n\n

خطیب جمعه برازجان اضافه کرد: این بیانیه نکات مثبت و منفی داشت و مخالفان و موافقانی دارد که البته همه باید به دیدگاه همدیگر احترام بگذارند و باید فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب باشد.

\n\n

امام جمعه کنگان: حمایت از دولت هرگز به معنای عدول از اصولگرایی نیست

\n\n

 امام جمعه کنگان گفت: ملاک اصلی ملت ایران در موضوع هسته ای نظر و تایید رهبری فرزانه انقلاب است.

\n\n

 حجت الاسلام محمود محمودی در جمع نمازگزاران کنگانی با اشاره به پایان مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گفت: آنچه برای ملت ، دولت و تیم مذاکره کننده مهم و ملاک است ، نظر و تایید رهبری فرزانه انقلاب است.

\n\n

وی یادآورشد: روند مذاکرات تا این لحظه از سوی هیات مذاکره کننده ایرانی با رعایت مصالح ایرن اسلامی ، توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب و امت انقلابی همراه بوده است.

\n\n

محمودی مذاکرات را جلوه ای از عظمت ملت بزرگ ایران دانست و اظهار داشت: مذاکرات خارج از هر نتیجه ای، نمادی از اقتدار ملت ایران بود.

\n\n

وی گفت: اینکه کشورهای دنیا و صاحبان زر و زور ماه ها مجبور شدند پای میز مذاکره با ایران اسلامی بنشینند خود برگ برنده ای برای ایران اسلامی است.

\n\n

خطیب جمعه افزود: وحشت و نگرانی سردمداران رژیم جعلی اسراییل و حکام ظالم سعودی برگ برنده دیگری در مذاکرات هسته ای بود.

\n\n

محمودی با تقدیر از هدایت گری های رهبر فرزانه انقلاب ، تلاش دولت بویژه تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: حمایت از دولت و تیم مذاکره کننده در چارچوب منویات رهبری باید تداوم داشته باشد.

\n\n

امام جمعه کنگان با اشاره به اظهارت ضد و نقیض آمریکایی ها و بیان اینکه به تعبیر رهبری آمریکایی های غیرقابل اعتماد اند گفت: حتی اگر آمریکا نقض عهد کند که بعید نیست ، باز هم این ملت و دولت ایران است که در دنیا سرافراز و البته دشمنان رو سیاه خواهند شد.

\n\n

محمودی در بخش دیگر با اشاره به سال دولت و ملت – همدلی و همزبانی گفت: همدلی و همزبانی ملت و دولت در معنای واقعی منجر به پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور خواهد شد.

\n\n

وی با انتقاد از برخی تندروی ها و برداشت های سلیقه ای برخی افراد سیاسی در خصوص شعار سال گفت: نباید برخی سیاسیون با برداشت سلیقه ای و انحصاری موجب تضعیف و تخریب دولت شوند زیرا این کار خلاف منویات رهبری است و همه مکلف به حمایت از دولت در چارچوب فرمایشات رهبری اند.

\n\n

امام جمعه کنگان گفت: حمایت از دولت هرگز به معنای عدول از اصولگرایی نیست.

\n\n

وی افزود: البته در طرف دیگر نباید به بهانه همدلی و همزبانی جلوی نقدهای منصفانه ، دلسوزی و نصیحت های خیرخواهانه را گرفت.

\n\n

خطیب جمعه دیر: مذاکرات لوزان منطق ایران را به رخ جهان کشید

\n\n

امام جمعه موقت دیرگفت: درحالی که دشمن برای نشان دادن چهره خشن جمهوری اسلامی ایران دردنیا تلاش می کرد مذاکرات لوزان سوییس ثابت کرد که جمهوری اسلامی اهل منطق و گفتگو است.

\n\n

حجت السلام ابراهیم بحرانی در خطبه های نماز جمعه این هفته دیر افزود: در شرایطی که دشمن پروژه ایران هراسی را دنبال می کند تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران توانست با وادار کردن دشمن به پذیرش غنی سازی هسته ای به صورت صلح آمیز به بخشی از اهداف خود در این مذاکرات برسد.

\n\n

وی ضمن خداقوت به تیم مذاکره کننده هسته ای نتایج بدست آمده را موفقیت نظام اسلامی ذکر کرد.

\n\n

امام جمعه گناوه: هیچکس حق ندارد تیم مذاکره کننده را سرزنش کند

\n\n

 امام جمعه گناوه گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی به دستاوردهای مهمی با گروه 1+5 نایل شدند و همه باید در جهت حمایت از آنها گام برداریم.

\n\n

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: رهبر معظم انقلاب بارها از تیم هسته ای که فرزندان انقلابند حمایت کرده و هیچکس حق ندارد آنان را که در حال انجام ماموریت مهمی هستند سرزنش کند و سازش کار بدانند.

\n\n

وی اظهارکرد: تضعیف تیم مذاکره کننده هسته ای ایران برخلاف فرامین رهبر معظم انقلاب و منافع ملی است.

\n\n

امام جمعه گناوه به دستاوردهای مهم تفاهم با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای، قبول حق غنی سازی و ادامه فعالیت سانتریفیوژها، ادامه تحقیق و توسعه غنی سازی و فناوری هسته ای با همکاری بین المللی ، ادامه غنی سازی در نطنز، ادامه کار فردو و اراک ، لغو کلیه قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران مرتبط با هسته ای از مهم ترین این دستاورد هاست.

\n\n

امام جمعه گناوه از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و هیات همراه در مذاکرات هسته ای بخصوص در لوزان سوییس قدردانی کرد و گفت: ظریف در این مذاکرات توانست تمام بهانه ها را ازدست دشمن بگیرد.

\n\n

وی افزود: باتوجه به اینکه در متن پیش نویس نسخه ترجمه شده خارجی با ترجمه فارسی تفاوت وجود دارد باید تیم مذاکره کننده هوشیار باشد که طرف مقابل در نگارش نهایی به نفع خود از آن استفاده نکند.

\n\n

رکنی حسینی از رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای قدردانی کرد.

\n\n

خطیب جمعه بوشهر: در بیانیه ای که توسط دکتر ظریف به فارسی و آنچه غربی ها قرائت کردند مسایلی مبهم وجود دارد

\n\n

امام جمعه موقت بوشهرگفت: عملکرد تیم جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات لوزان سوییس قابل ستایش فراوان است.

\n\n

حجت الاسلام سیدغلامرضا هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر افزود:نمایندگان جمهوری اسلامی ایران درمذاکرات هسته ای در فضایی بسیار فشرده و نفس گیر درمقابل چندین دیپلمات کارکشته شش قدرت بزرگ جهان با سماجت از حقوق ملت ایران دفاع کردند.

\n\n

وی یادآورشد: پنجه در پنجه کردن ولو در میز مذاکرات هسته ای با استکبار کار دشوار و سختی است که به انصاف تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران زحمات زیادی در این زمینه کشیدند.

\n\n

خطیب جمعه بوشهر اضافه کرد: براساس بیانیه ای که توسط دکتر ظریف به فارسی و آنچه غربی ها قرائت کردند مسایلی مبهم وجود دارد که مسوولان تیم مذاکره کننده و رییس جمهوری برای مردم در این زمینه شفاف سازی کنند.

\n\n

هاشمی گفت: هرچند تیم مذاکره کننده زحمات بسیاری کشیده اند اما دشمن همواره اهل مکر و فریب است و در مفاد توافق نامه باید هوشیار بود که آنها به آرامی اهداف خود را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل نکنند.

\n\n

وی افزود: مسوولان باید در توافق نامه لوزان سوییس دغدغه های مردم و خطوط قرمزی که رهبری بارها بیان کرده اند را لحاظ کنند.

\n\n

هاشمی‌نژاد: رابطه دولت و ملت برای پیشبرد اهداف نظام گرم‌تر شود

\n\n

امام جمعه عسلویه گفت: رابطه دولت و ملت برای پیشبرد اهداف نظام گرم‌تر شود.

\n\n

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد به مذاکرات اشاره کرد و گفت: پس از یک هفته تلاش تیم مذاکره کننده بیانیه صادر شد و تعهداتی را برای کشور ما و طرف‌های مذاکره اعلام کردند.

\n\n

وی با بیان اینکه تعهدات ما قطعی و حتمی است اما تعهدات آمریکا و طرف‌های غربی با اما و اگر همراه است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب حمایت کردند اما فرمودند خوشبین نیستم؛ انشالله مذاکره کنندگان ما نیز در تهیه سند قطعی ملاحظات منافع ملت را در دستور کار جدی قرار دهند.

\n\n

امام جمعه خورموج: امروز ایران در عرصه جهانی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد

\n\n

امام جمعه خورموج با اشاره به  روز ملی فن‌آوری هسته‌ای، گفت: شهدای هسته‌ای پیشرفت‌های هسته‌ای و بومی کردن آن را نصیب ایران اسلامی کردند.

\n\n

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح با تاکید بر اینکه بیانیه تفاهم هسته‌ای باید تبدیل به توافق شفاف شود، افزود: اختلافاتی در ترجمه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و صحبت‌های ظریف مشاهده می‌شد.

\n\n

به نوشته ی فارس، مصلح یادآور شد: یکی از دستاوردهایی که بنا است در توافق نهایی مورد تفاهم واقع شود لغو همه تحریم‌های اقتصادی، نفتی، بانکی، خودروسازی و اشخاص حقیقی و حقوقی است.

\n\n

وی ادامه داد: مذاکرات فشرده جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی نشانگر این است که امروز ایران در عرصه جهانی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

\n\n

امام جمعه اهرم: توافق هسته‌ای حاصل حمایت‌های مردم از تیم مذاکره‌کننده است

\n\n

امام جمعه اهرم با اشاره به توافق مسئله هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: ایران مذاکره کرد تا بگوید فعالیت هسته‌ای آن صلح‌آمیز است.

\n\n

حجت‌الاسلام عیسی راستگو با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ادامه داشته باشد، افزود: این توافق حاصل حمایت‌های مردم عزیز ایران، حمایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود.

\n\n

امام جمعه اهرم دستاوردهای ایران در این توافق را بیان و خاطر نشان کرد: این توافق نشان می‌دهد که برنامه‌های ایران در زمینه هسته‌ای صلح‌آمیز است.

\n\n

وی بیان داشت: قبول حق غنی‌سازی و ادامه فعالیت هسته‌ای ایران نشان داد که  هیچ گاه دولت‌مردان ایران زیر بار زور نرفته و همیشه از پشتیبانی ملت و مقام معظم رهبری برخوردار بودند.  

\n\n

راستگو این توافق را بسیار مهم دانست و یادآور شد: تحریم‌های ظالمانه‌ای که طی چند سال گذشته بر ملت ایران تحمیل شده است باید برداشته شود، آن تحریم‌هایی که مرتبط با فعالیت هسته‌ای است مانند تحریم‌های حوزه اقتصادی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، بانک‌ها، بیمه، سرمایه‌گذاری، کشتیرانی، حمل و نقل و هواپیمایی و خودروسازی باید برداشته شود.  

\n\n

امام جمعه اهرم ادامه داد: باید تحریم‌های ظالمانه شورای امنیت علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز لغو گردد.

\n\n

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این توافق ثمره صبر و بردباری ملت سرافراز ایران، هدایت ورهبری مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور در طی این مدت است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر